۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۲۰۱۹۹

تأکید امام جمعه دامغان بر ضرورت اقامه نماز در مدارس آموزش و پرورش

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان بر لزوم اهتمام این سازمان و مدارس نسبت به آشنایی دانش‌آموزان و اقامه نماز از پایین‌ترین سنین تأکید کرد.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی امام جمعه این شهرستان در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش دامغان که با حضور فرماندار، رییس اداره آموزش و پرورش و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مسؤولان حوزه تعلیم و تربیت و به ویژه معلمان از یاد نبرند که دانش آموزان امانت‌های الهی هستند که در اختیار آنان گذاشته شده‌اند و باید بکوشند امانتداران خوبی باشند.

 

وی با اشاره به اینکه معلمان و اساتید باید با مطالعه و تحقیق همواره قبل از حضور در کلاس‌های درس خود را مهیای تدریسی شایسته کنند، افزود: مدرسان آموزش و پرورش در تمام مقاطع باید با بهره‌گیری از آیات قرآن و فرهنگ غنی دینی ما مشتمل بر احادیث و سیره اهل بیت(ع) و کلام علمای دین بکوشند تعلیم اوامر وارزش‌های اسلامی را نیز در لابه‌لای علوم روز به دانش‌آموزان بیاموزند.

 

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان با تأکید بر لزوم تشکیل ستاد کمک رسانی به خانواده‌های نیازمند دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان و نهادهای ذیربط تصریح کرد: کمیته امداد می‌تواند در آغاز سال تحصیلی به امر شناسایی افراد نیازمند با همکاری آموزش و پرورش اقدام و از مشکلات تحصیلی این قشرها بکاهد.

 

اقامه نماز در 60 آموزشگاه دامغان با حضور ائمه جماعات

 

علی اصغر مجد، فرماندار دامغان نیز در این جلسه ضمن آرزوی آغاز سال تحصیلی سرشار از موفقیت و شادابی برای متصدیان امر آموزش و دانش آموزان این شهرستان با اشاره به اقامه نماز جماعت در 60 آموزشگاه شهرستان دامغان در سال جدید تحصیلی از اهتمام، حمایت و هدایت‌های امام جمعه محترم روحانیان و حوزه‌های علمیه در افزایش معنویت در مراکز آموزشی این شهرستان قدردانی کرد.

 

وی وظیفه آموزش و پرورش را امری بسیار خطیر، مهم و متفاوت با تمامی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد وافزود: بر همگان روشن است که پرورش نیروهای کارآمد متخصص ومتعهد نقش بسیار مؤثری در رشد و اعتلای تمامی بخش‌های جامعه دارد.

 

فرماندار دامغان با بیان همه دستگاه‌های اجرایی با توجه به رسالت عظیم آموزش و پرورش باید این نهاد مقدس را حمایت کنند خاطر نشان کرد: با توجه به این رسالت سنگین توجه به آموزش و پرورش به معنای حمایت از معنویت و فرهنگ، حمایت از دانش آموزان و در نهایت از جامعه است.

 

مجد با تأکید بر اینکه در دهه اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه آموزش و پرورش کشورمان شاهد بوده‌ایم گفت: کسب مقام‌های اول تا سوم مسابقات در رشته‌های مختلف قرآنی، نماز، انشاء و مسابقات علمی و یا کسب رتبه‌های همچون 125 شاخه ریاضی فیزیک و چندین و چند رتبه زیر هزار دیگر در کنکور نشان از تلاش مدیران، و دانش آموزان این شهرستان در سال‌های اخیر است.

 

وی با اشاره به فرصت اندک باقی مانده تا آغاز سال نحصیلی جدید گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید آموزش و پرورش را در ایجاد فضایی با نشاط و شاداب و خاطره‌انگیز در ابتدای سال نو مدارس یاری دهند تا انگیزه تعلیم و تعلم در معلمان و دانش‌آموزان شهر، استان و کشورمان رشد کند./977/پ202/ب4

ارسال نظرات