۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۲۰۳۲۴

ویژه برنامه‌های دینی هفته نکوداشت تبریز اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر هفته نکوداشت تبریز گفت: ویژه برنامه های دینی و مذهبی هفته نکوداشت تبریز به همت کمیته حوزه های علمیه استان اجرایی می شود.
ویژه برنامه‌های دینی هفته نکوداشت تبریز اعلام شد

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ویژه برنامه های دینی و مذهبی هفته نکوداشت تبریز پرداخت و اظهار داشت: انتخاب شعار هفته نکوداشت تبریز مبنی بر «تبریز؛ فیروزه جهان اسلام» تأکید بر ویژگی‌های جامع مسجد کبود تبریز از لحاظ مذهبی و هویتی است.


حجت الاسلام حمیدی با بیان این‌که ویژه برنامه های دینی و مذهبی هفته نکوداشت تبریز به همت کمیته حوزه های علمیه استان اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها برای معرفی و شناساندن هویت و تاریخ دینی 4  هزار ساله تبریز و داشته‌های امروز آن است، البته تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع نیز شناخته می شود.


وی مهم ترین هدف برنامه های هفته نکوداشت تبریز را معرفی و بزرگداشت مفاخر، مشاهیر و علمای تبریز و پیوند نسل جوان با آن بزرگان دانست و گفت: ایجاد فضای سالم برای صیانت از فرهنگی بومی، بهادادن به هویت دینی، حفاظت از میراث معنوی، زمینه‌سازی برای دیپلماسی فرهنگی و معرفی تبریز به عنوان شهری پیشرو در نهضت‌ها و قیام‌های 100 سال اخیر از دیگر اهداف است.


دبیر هفته نکوداشت تبریز برگزاری نمایشگاه فرهنگی، میثاق با شهدا، معرفی آداب و رسوم مردم تبریز، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه عکس و اسناد قدیمی شهر تبریز و پخش برنامه تلویزیونی شب‌های شعر شهریار با محوریت پرداختن به اشعار انقلابی، انتظار، سیمای امام علی(ع)، دفاع مقدس و رهبر انقلاب در اشعار این شاعر آذری زبان را از جمله برنامه‌های جنبی هفته نکوداشت تبریز برشمرد.


حجت الاسلام حمیدی افزود: کنگره «تبریز پیشرو در فرهنگ تشیع» با 14 محور در بازار مظفریه تبریز، همایش بین‌المللی «فرهنگ غدیر، الگوی مدیریت جهادی» در دانشگاه تبریز، همایش «تبریز شهر حکیمان و پیشرو در سلامت» با محوریت دانشگاه ربع رشیدی و آئین «تجلیل از پیرغلامان تبریز» در مصلای تبریز از مهمترین برنامه های دینی این هفته است.


وی همایش بزرگداشت سه علامه امینی، جعفری و طباطبایی اختتامیه، دومین مسابقه «عکس از زیبایی‌های تبریز»، شب شعر تبریز و کنگره «فرهنگ مردم در شعر شهریار» را از دیگر برنامه های فرهنگی و دینی هفته تبریز عنوان کرد و گفت: همزمان با هفته تبریز از نرم‌افزار «نشر برخط» که درقالب مجازی و باهدف شناساندن مفاخر دینی، مشاهیر، شعرا، هنرمندان، مبارزان، آداب و رسوم و گالری فیلم و عکس تدوین شده، رونمایی می‌شود.


گفتنی است، هفته نکوداشت تبریز از 22 تا 27 شهریور سال جاری با حضور مسؤولان کشوری و استانی، شهرداران خواهرخوانده تبریز و سفرای کشورهای دوست و همسایه و عموم مردم استان و شهر، برگزار می‌شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات