۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۲۰۳۴۸
احمد توکلی:

قبیله ‌سازی سیاسی مورد تأیید رهبری نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر مدیران اجرایی و مسؤولان در مدیریت اصولگرایان کم‌تر دیده می‌شود و قبیله‌سازی‌های سیاسی مورد تأیید مقام معظم رهبری نیست چرا که در دعوا‌های سیاسی هر دو طرف بازنده‌اند چرا که منافع ملی را در نظر ندارند.
احمد توکلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع اصولگرایان تحول‌خواه خراسان رضوی گفت: جریان حق نباید از سختی‌ها گله‌مند باشد چرا که خداوند درآیه 29 سوره فتح قرآن کریم در وصف این جریان می‌فرماید مثل دانه‌ای هستند که زارعی می‌کارد و اول جوانه می‌زند،‌سپس رشد می‌کند و روی پای خود می‌ایستد آن‌چنان که زارعش تعجب می‌کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رشد جریان حق، کفار را به غیظ می‌آورد لذا جریان وابسته به اسلام باید چنان رشد کند که باعث ناراحتی کفار شود.

 

توکلی خاطرنشان کرد: برعکس جریان حق، جریان باطل سریع رشد می‌کند و پوسته قوی‌ای دارد، اما ریشه‌اش قوی نیست و زود از جا کنده می‌شود.

 

وی افزود: حضرت علی(ع) درباره تربیت نفس خود می‌فرمودند من به نفس خود سختی می‌دهم و کسانی که این چنین عمل کنند، همانند درخت بیابانی می‌مانند که دیر آتش می‌گیرد و استحکام بالایی دارد لذا جریان حق باید به تذهیب نفس اهمیت دهد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید "إنّما أعظکم بواحدة أن تقوموا للّه مثنی و فرادی..." لذا حضور در جبهه حق می‌تواند هم فردی باشد و هم گروهی و اگر کسی بداند که در مدار حق است اما تنهاست نباید هراس داشته باشد.

 

توکلی افزود: مقاوت در جریان حق لازمه پیروزی است که  نمونه آن را می‌توان در داستان حضرت نوح(ع) دید که مؤمنان چند مرحله در سختی‌ها از اطراف ایشان کنار کشیدند اما مؤمنان حقیقی و وفادار در کنار ایشان ماندند و استقامت ورزیدند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تغییر مدیران اجرایی و مسئولین در مدیریت اصولگرایان کم‌تر دیده می‌شود و قبیله‌سازی‌های سیاسی مورد تأیید مقام معظم رهبری نیست چرا که در دعوا‌های سیاسی هر دو طرف بازنده‌اند چرا که منافع ملی را در نظر ندارند.

 

توکلی افزود: اصول ما می‌گوید مسلمانان باهم متحد هستند لذا اصولگرایی حقیقی یعنی دو طرف با یکدیگر تعامل و تفاهم داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) از اختلاف مسلمانان عصر خودشان که در حد عدم قبولی ولایت بود، اظهار تعجب می‌کنند و می‌فرمایند اختلاف شما معنا ندارد چرا که" الهکم واحد و نبیکم واحد و کتابکم واحد".

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید به اسلام ناب محمدی عمل کنیم و مراقب باشیم که تحجر و تعصب دامن‌گیرمان افکارمان نشود و بدانیم که در اسلام ناب و تهمت به مراتب از بی‌حجابی بدتر است./930/پ203/ج

ارسال نظرات