۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۲۰۳۷۴

توسعه بی رویه صنعت از عوامل کمبود آب در اصفهان است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته صیانت از آب چهار محال و بختیاری با بیان این که هیچ فردی از استان چهارمحال و بختیاری مخالف انتقال آب نیست، گفت: اطلاعات اشتباه به مردم و مسؤولان در خصوص آب چهارمحال و بختیاری داده می شود.
خشکسالي در اصفهان بي آبي زاينده رود

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام امیر قلی جعفری رییس کمیته صیانت از آب چهار محال و بختیاری گفت: تمام بحث این استان در حوزه نحوه انتقال آب و چگونگی استفاده و بهره برداری از آن است.

 

وی با اشاره به این که آب سخاوتمندانه به استان های همجوار جریان پیدا می کند، تصریح کرد: هیچ گاه مدیریت سد زاینده رود دست استان ما نبوده است.

 

لزوم کنترل صنعت و اصلاح کشاورزی

 

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: بستن یا نبستن آب با استان ما نیست، مشکل در بحث بحران آب دادن اطلاعات غلط به مردم اصفهان و مسؤولین نظام است.

 

وی با اشاره به این که، مسؤولانی که در رده های بالا قرار می گیرند اطلاعات و آمار غلط به ساکنین شهر و مسؤولان نظام می دهند، اظهار داشت: یکی از آمارهای غلطی که داده شده است این است که منابع آب این استان 11 میلیارد است که این رقم از ابتدا نیز اشتباه بوده است.

 

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: این استان یک استان کوهستانی است و نیاز به بارش برف دارد و متأسفانه شاهد تغییر اقلیم در این استان بوده ایم.

 

وی با اشاره به این که هفت سال است که دچار خشکسالی شده ایم، بیان داشت: متأسفانه منابع آب استان در هفت سال اخیر نصف شده است.

 

رییس کمیته صیانت از آب چهار محال و بختیاری گفت: استان اصفهان به شدت شروع به صنعتی شدن کرده است و لازم است صنعت بی رویه توسعه نیابد و کشاورزی نیز  اصلاح شود.

 

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: در استان اصفهان بالای پنج هزار هکتار شالیزار و سرانه فضای سبز آن به ازای هر نفر 21 متر مربع است که متأسفانه همین امر باعث شده با مشکل بی آبی مواجه باشند.

 

رییس کمیته صیانت از آب چهار محال و بختیاری با اشاره به این که عمیق ترین چاه های استان چهار محال و بختیاری در عمق 100 متری هستند، بیان داشت: حفر تونل 65 کیلومتری بهشت آباد از شهرستان های اردل، کیار و شهرکرد می گذرد و وارد استان اصفهان شده که عمق این تونل حداقل 300 متر است که این یک فاجعه بزرگ برای استان ما بوده و برابر با زهکشی آب سه شهرستان که 70 درصد جمعیت ما را تشکیل می دهد می باشد./939/د102/ب4

ارسال نظرات