۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۲۰۴۵۹
آیت‌الله موحدی کرمانی خطاب به هیأت مذاکره کننده با 1+5:

رعایت خطوط قرمز و حفظ عزت شرط تأیید مذاکرات است/ تیم مذاکره بدانند رسولان انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه پایه مذاکرات غرب بر دروغ است و ‌مردم را فریب می‌دهند، گفت: هیأت مذاکره کننده بداند که در مذاکرات هسته‌ای تا زمانی که خطوط قرمز را مراعات کرده و عزت اسلام و مسلمانان را حفظ کند، تأیید رهبر معظم انقلاب و همه مردم را خواهد داشت.
آيت الله موحدي کرماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به عمل جراحی و بستری شدن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در بیمارستان، برای سلامتی ایشان دعا و ابراز امیدواری کرد که خدا سایه معظم له را بر سر ملت ایران و همه مسلمانان جهان مستدام بدارد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: چند روز پیش در جوار مرقد مطهر امام رضا علیه‌السلام بودم و برای سلامتی کامل رهبر معظم انقلاب دعا و طول عمر ایشان را از خدای متعال درخواست کردم، همچنین از درگاه خداوند عافیت و سلامت برادر بزرگوارمان آیت‌الله مهدوی کنی را خواستار شدم.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه خطاب به هیأت مذاکره کننده با 1+5 با بیان اینکه می‌دانید و باور کنید که آمریکا دشمن است و از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست، خواستار شد: سنت امام رضا علیه‌السلام را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهید که چگونه با مأمون که چهره باز نشان می‌دهد، لبخند می‌زند و ابراز ارادت می‌کند، برخورد کردند.
 
شرط تأیید مذاکرات رعایت خطوط قرمز
وی با بیان اینکه امام رضا علیه‌السلام از همان روز نخست که برای حرکت به مرو دعوت شد، برنامه تهاجمی خودش را شروع کرد و نگذاشت که مأمون فضا را از دروغ خود پر کند و بعد امام در مقام رفع برآید، گفت: امام از همان روز نخست و به اشکال مختلف اعلام فرمود که مأمون دروغ می‌گوید و در مقام واگذاری ولایتعهدی نیست بلکه توطئه کشتن من را در سر دارد.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه هرگز نباید در خانه‌ها بنشینیم که دشمن به ما حمله کند، بلکه باید حالت تهاجم بگیریم و مجال به حمله دشمن ندهیم، خاطرنشان کرد: هیأت مذاکره کننده باید بدانند که در مذاکرات پیش‌رو رسولان انقلاب اسلامی هستند، بنابراین باید زیبایی‌های انقلاب و روحیه‌ قوی مردم را در فضای مذاکرات مطرح کنند.
 
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: هیأت مذاکره کننده بداند که در مذاکرات هسته‌ای تا زمانی که خطوط قرمز را مراعات کرده و عزت اسلام و مسلمانان را در نظر بگیرد، تأیید رهبر معظم انقلاب و همه مردم را خواهد داشت.
 
افول نظام سلطه و طلوع نظام اسلامی
وی در بخش دیگری از سخنان خود مطالب مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان ملت را بسیار ارزشمند خواند و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که نظام سلطه رو به افول و نظام الهی اسلامی رو به طلوع است؛ دشمنان سراشیب سقوط را پیش گرفته‌اند و نظام اسلامی دارد چهره نشان می‌دهد و انسان‌ها را مجذوب می‌کند.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی خطاب به کسانی که وجودشان را قدرت پوشالی آمریکا لرزانده و باور نمی‌کنند که ایران غالب است و آمریکا مغلوب، گفت: قرآن می‌فرماید «انسان‌های صالح غالب و لشکر خداوند منصور است» و خداوند حق و باطل را به آب و کف آب تشبیه می‌کند که کف آب دوامی ندارد و آنچه می‌ماند آب است.
 
وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: خدا می‌فرماید که فکر نکنید ما به باطل مجال می‌دهیم هرچه می‌خواهد خود را نشان دهد و بر حق غالب شود، ما با تیر حق باطل را نشانه می‌گیریم و باطل را از بین می‌بریم و محو می‌کنیم.
 
پایه مذاکرات غرب بر دروغ است
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که قرآن می‌فرماید اهل باطل عامل افول و سقوط خود می‌شوند، تصریح کرد: پایه مذاکرات غرب بر دروغ است و ‌مردم را فریب می‌دهند، مگر دروغ می‌تواند دوام داشته باشد؛ شعارهای زیبایی مانند آزادی،‌ دموکراسی، حقوق بشر و دفاع از انسان را مطرح کردند اما خود به دست خود رسوا شدند.
 
وی فساد اخلاقی در غرب، بازیچه شدن زن و ارزش شدن منکر را به عنوان برخی از عوامل سقوط غرب برشمرد و با بیان اینکه پایه حکومت غرب بر ظلم است و ظلم پایدار نخواهد بود، گفت: تا وقتی ظلم و ظالم می‌ماند که روحیه ظلم‌پذیری بر ملت حکمفرما باشد، اما به محض اینکه روحیه مقاومت و ایستادگی به وجود می‌آید نابود می‌شوند.
 
نشانه‌های سقوط نظام پوشالی آمریکا و غرب
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به کشته شدن تمام سرکردگان گروهک تروریستی احرار الشام در سوریه و تسلیم شدن هزار تروریست به ارتش سوریه و درگیری‌های بین گروه‌های تروریستی، جریان‌های القاعده و داعش را ساخته و پرداخته آمریکا و غرب دانست و ادعای آمریکا درباره بی‌ارتباطی به این جریان‌ها را دروغ خواند.
 
وی گفت: ما شواهدی داریم و تردیدی نیست که به وجود آورنده و حمایت کننده هستند، این جریانها به دست قدرت‌های غربی و عوامل منطقه‌ای آنها ساخته شده‌اند و در این شرایط که آمریکا و نظام غرب نفس آخرشان را می‌کشند یکدفعه از ایران عدالت و حمایت از آزادی واقعی طلوع می‌کند و انقلاب اسلامی برای همه انسان‌های آزاده جاذبه دارد.
 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان مقاومت هشت ساله دفاع مقدس، حوادث منطقه، جنگ 33 روزه لبنان،  جنگ22 روزه، 8 روزه و 50 روزه غزه و مقاومت این مردم مظلوم در یک منطقه کوچک در برابر جنایت‌های فجیع رژیم صهیونیستی را نشانه سقوط نظام پوشالی غرب و آمریکا و پدیدار شدن نظام اسلامی عنوان کرد./920/پ201/ج

ارسال نظرات