۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۲۰۴۷۱
امام جمعه موقت گرگان:

عزت امروز اسلام ناب مدیون فداکاری علما و فقهای دین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان با اشاره به 22 شهریورماه سالروز رحلت آیت الله حائری شیرازی، مؤسس حوزه علمیه قم گفت: فداکاری علمای حوزه های علمیه، اسلام ناب محمدی(ص) را پاسداری کرده است.
دين اسلام

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام قربانعلی برقرار، امام جمعه موقت گرگان امروز در خطبه‏های نماز جمعه این شهر با اشاره به 22 شهریور سالروز رحلت آیت الله حائری شیرازی(ره)، مؤوسس حوزه علمیه قم گفت: فداکاری علمای حوزه های علمیه، اسلام ناب محمدی(ص) را پاسداری کرده است.

 

وی افزود: یکی از معجزات شیعه آن است که این همه روایات و حدیث که بیان‏کننده فضایل حضرت علی(ع) هستند برای مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان باقی مانده است علیرغم آن‏که دشمنان اسلام و دشمنان علی(ع) همواره از بیان شدن فضایل آن حضرت جلوگیری می‏کردند.

 

حجت الاسلام برقرار هم‏چنین به 21 شهریور سالروز شهادت روحانی مبارز محمد خیابانی نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: دوستدار واقعی امیرالمؤمنان علی(ع) و علمای شیعه نظیر حائری‏ها و خیابانی‏ها با فداکاری و جانفشانی خود اسلام صحیح را امانتداری کرده و در اختیار ما قرارداده اند.

 

خطیب موقت جمعه گرگان ادامه داد: علما با سخن صادق و بر مدار حقیقت، الگوی کامل این حدیث حضرت علی(ع) هستند که فرمود برحذر باشید از سخنی که راهش و حقیقت آن برای شما روشن نیست.

 

وی افزود: اگر هریک از شیعیان آن حضرت به حدیث پایبند باشند دیگر این همه شایعه در جامعه اسلامی فراگیر نمی‏شود که مزاحمت‏های بسیاری را برای آبروی افراد ایجاد کند.

 

حجت الاسلام برقرار در خطبه اول نماز جمعه گرگان نیز با اشاره به آیات 70 و 71 سوره احزاب گفت: در قرآن کریم دوبار عبارت «قولاً سدیدا» آمده است که بر اساس روایات و احادیث دینی، «قولاً سدیدا» به معنای قولی است که مطابق با واقعیت و حقیقت باشد و در آن لغو نباشد.

 

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) پس از نزول این آیات آن‏ها را همواره در ابتدای منابر خود قرائت می‏فرمود و مسلمانان را سفارش می‏کرد که تقوای الهی پیشه کرده و سخن راست و حق بگویند که در نتیجه آن، خداوند اعمال ما را اصلاح می‏کند.

 

حجت الاسلام برقرار تاکید کرد: بر اساس این آیه برای مسلمانان و مؤمنان تنها ایمان آوردن و مغفرت طلبیدن کفایت نمی‏کند بلکه آن چه از اهمیت ویژه‏ای در نزد خداوند برخوردار است این که بندگان سخن راست و حق بگویند.

 

خطیب موقت جمعه گرگان یادآور شد: در آیات الهی آمده است که خداوند بعد از خلقت انسان، به او سخن گفتن و بیان را عطا فرمود که می‏تواند از طریق آن، با همنوعان خود ارتباط برقرار کنیم و جانشین خداوند در روی زمین باشیم./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات