۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۲۰۴۷۶
امام جمعه قم:

دلسوزان و متدینان نگران مسائل فرهنگی هستند/ تمدن غرب در حال اضمحلال است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری تنها به فاصله یک روز از انتقادش از فرافکنی برخی مسؤولان درباره مسائل فرهنگی، در خطبه های نماز جمعه قم توضیحات کامل تری در این خصوص بیان کرد و با بیان این که متدینان و دلسوزان نظام نگران مسائل فرهنگی هستند، گفت: امیدواریم مسؤولان بر سخنانی که امروز بیان می‌کنند ایستادگی نکنند.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، در نماز جمعه این هفته قم که با حضور اقشار مختلف مردم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به عمل موفقیت آمیز رهبر معظم انقلاب شفای عاجل و طول عمر ایشان را از خداوند متعال مسألت کرد و برگزاری مجالس مختلف شکرگذاری در سراسر کشور را نشان از عشق و علاقه ویژه مردم نسبت به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دانست.

 

وی گفت: از مراجع تقلید، علما و مسؤولانی که به صورت حضوری یا تلفنی جویای حال رهبر معظم انقلاب شده‌اند نیز تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه سخنان خود با اشاره به نگرانی مراجع تقلید، متدینین و دلسوزان نظام نسبت به مسائل فرهنگی، خواستار رفع این دغدغه‌ها از سوی مسؤولان شد.

 

وی گفت: باید در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، اقتصادی، جمعیت به ویژه فرهنگی آمادگی لازم را داشته باشیم؛ بنده از مسؤولان نظام متواضعانه می‌خواهم نسبت به فرهنگ مردم، باورهای دینی، اعتقادات سالم و دغدغه مراجع و متدین سخنی بر زبان جاری نکنند که مردم احساس کنند به وسیله مسؤولان‌شان یأس و ناامیدی در جامعه ایجاد می‌شود.

 

امام جمعه قم با بیان این‌که درباره عفاف، حجاب و فضای مجازی باید با ادبیات دیگری برخورد کنیم، بیان داشت: جامعه متدین نگران بوده و این نگرانی را به ما منتقل می‌کنند که چه کنیم.

 

وی افزود: امیدواریم این سخنان و بیاناتی نباشد که روی آن ایستادگی کنند و نگرانی در سطح افکار عمومی ایجاد کنند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر نمایندگان مردم در خبرگان رهبری که خواستار تحلیل درست از مسائل پیرامون شده بودند، بیان داشت: ایشان در این دیدار از متزلزل شدن و فروریختن پایه‌های فکری، نظری، سیاسی و نظامی غرب به ویژه آمریکا خبر دادند.

 

وی بیان داشت: امروز پایه‌های شعار حقوق بشر و دموکراسی غربی‌ها که 70 سال پیش در تشکیل نظم نوین جهانی سر دادند در حال فروریختن است؛ امروز از نظر اخلاق و رعایت حقوق دیگران در غرب چه خبر است.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که حوادث اخیر غزه آبروی غرب را نسبت به ادعایشان در دفاع از حقوق بشر برد، بیان داشت: تمام جریانات تروریستی و ساقط شدن حکومت‌ها از سوی غربی‌ها صورت می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: در بعد سیاسی و نظامی نیز جمهوری اسلامی بزرگترین ضربه را به اقتدار آن‌ها زد؛ ایستادگی ملت ما اقتدار نظامی و سیاسی آن ها را زیر سؤال برد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند امروز شاهد شکل گیری نظم نوین دیگری هستیم.

 

امام جمعه قم درباره تحولات اخیر عراق و تشکیل دولت جدید نیز اظهار داشت: دولت عراق مورد تأیید مراجع تقلید ایران اسلامی است؛ امیدواریم با عنایت خدا، اهل‌بیت(ع) و تلاش مردم شاهد امنیت، ثبات و آرامش در این کشور اسلامی باشیم.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با ابزار نگرانی از حوادث یمن نیز بیان داشت: دولت کنونی بازماندگان رژیم سابق هستند که متأسفانه پاسخ مردم در برابر خواسته‌های به حق خود را با گلوله می‌دهند؛ امیدواریم سر عقل بیایند و بدانند که با مردم به پا خواسته باید با ادبیات دیگری سخن گفت.

 

امام جمعه قم با اشاره به قتل عام مردم صبرا و شتیلا از سوی صهیونیست‌ها غاصب نیز بیان داشت: این آخرین جنایت این رژیم نبوده و نیست؛ امروز نیز شاهد جنایات آن‌ها در برابر چشمان مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان مستکبران در منطقه هستیم؛ اظهار تنفر ملت ایران اسلامی از مستکبران نیز به سبب همین جنایات است.

 

امام جمعه قم در پایان سخنان خود با تسلیت سالروز رحلت حضرت آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی گفت: این حوزه بزرگ و پربرکت حاصل تلاش این عالم بزرگوار است؛ تمام خیرات و برکات این حوزه در کارنامه اعمال این عالم ثبت می‌شود./993/پ202/ج

ارسال نظرات