۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۲۰۵۷۶
در دیدار معاون وزیر کشور مطرح شد؛

تاکید آیت الله علوی گرگانی بر تقویت رابطه دولت با مراجع و علما

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‏الله علوی گرگانی بر لزوم تقویت دولتمردان با مراجع، علما و حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: انتظار داریم مسؤولان صحبت های مراجع و علما را بشنوند و به آن عمل کنند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‏الله محمد‏علی علوی گرگانی در دیدار با حجت‏الاسلام داوود نمازی معاون وزیر کشور در امور مراجع تقلید، روحانیت و ائمه جماعات سراسر کشور با اشاره به ضرورت ارتباط بین دولت و مراجع، گفت: رابطه دولت با مراجع باید یک رابطه سازنده و کارآمد در راستای احیای شعائر دینی باشد.

وی با بیان این‏که باید همه وزارت‏خانه‏ها یک نماینده برای ارتباط با مراجع تقلید و علما داشته باشند، ابراز داشت: این ارتباط‏ها هم برای دولت و هم برای مراجع تقلید و علما ارتباطی بسیار نافع است.

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی با تأکید بر این‏که با این ارتباط‏ها می‏توانیم نظرات خود را به وزرا برسانیم، اظهار داشت: بهتر است دولت‏مردان و وزرا هر از گاهی به دیدار مراجع تقلید بیایند چرا که این دیدارها برای آنها بسیار مفید است.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط دولت و مراجع تقلید، تصریح کرد: ارتباط فقط شنیدن صحبت‏های مراجع نیست و باید دیدار هم باشد و انتظار ما این است که دولت‏مردان به دیدار مراجع تقلید بروند و اگر مشکلی بود با آنها در میان گذارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حکومت همیشه با حاکمیت اداره می‏شود و وجوب این دیدارها این است که می‏توانیم از این طریق با استفاده از مشاوره خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم و حاکمیت نباید فقط تشکیلاتی باشد بلکه دینی هم باید باشد.

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی در پایان با بیان این‏که همه مسؤولان و وزرا باید در فعالیت ها و اقدامات خود رضایت الهی را مدنظر داشته باشند، تصریح کرد: وزارتخانه‏ها باید از نظرات دینی مراجع در حوزه عملکرد خود استفاده کنند تا بتوانند خدمات بهتری را به مردم ارائه دهند./922/پ202/ج

 

ارسال نظرات