۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۲۰۵۸۲
استاد حوزه علمیه:

اتحاد و وحدت از شاخصه های مدیریت جهادی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای سیاست گذاری همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در لرستان با بیان این که اتحاد و وحدت از شاخصه های مدیریت جهادی است، گفت: داشتن روحیه جهادی لازمه مدیریت جهادی است.
 مديريت جهادي

حجت الاسلام علی حسینی والا، عضو شورای سیاست گذاری همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به این که جهاد در لغت به معنای مشقت است، بیان داشت: مبارزه طلبی، حمایت و تلاش لازمه مدیریت جهادی است.

وی با بیان این که جهاد یعنی این که انسان با وجود موانع، خود را در میدان حاضر ببیند، افزود: جهاد ممکن است با مال، جان، فکر، شعار دادن در خیابان و یا حضور در پای صندوق رأی همراه باشد.

در مدیریت جهادی برنامه ها باید بر محوریت علم و دانش باشد

حجت الاسلام حسینی والا با بیان این که مدیریت جهادی همان مدیریت اسلامی است، عنوان داشت: در مدیریت جهادی باید توجه داشته باشیم برنامه ها دانش محور باشند.

وی تأکید کرد: پیش از آغاز هر فعالیتی باید پروژه یا آن فعالیت را بررسی کنیم، اگر پس از صرف هزینه های گزافی متوجه اشتباه کار شویم، فرصت ها را از دست می دهیم.

عضو شورای سیاست گذاری همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در لرستان در ادامه پرقدرت بودن، با برنامه بودن، مردم محور بودن را از ویژگی های مدیریت جهادی خواند و افزود: انجام کارها برای برطرف کردن مشکلات مردم باید صورت گیرد.

وی با تأکید براین که باید از نفوذ فساد در دستگاه های اجرایی جلوگیری کرد، بیان داشت: باید با قانون مدیریت جهادی و هوشیاری مدیران جلوی فساد اداری گرفته شود.

حجت الاسلام حسینی عشق، ایمان، اخلاص، داشتن روحیه جهادی، کار برای رضای خدا، جدیت، خستگی ناپذیری را از ضرورت های مدیریت جهادی دانست و گفت: اگر برای رضای خدا کار نکنیم، اصل کار پیش نمی رود.

پی گیری و تداوم راه رسیدن به موفقیت است

عضو شورای سیاست گذاری همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در لرستان با بیان این که پی گیری و تداوم راه رسیدن به موفقیت است، عنوان داشت: برای رسیدن به نتیجه گیری و برداشتن گام های بلند، باید پی گیری و تداوم را سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤولان باید در انجام کارها و برنامه های خویش شتاب همراه با تدبیر داشته باشند؛ چراکه شتاب همراه با تدبیر لازمه مدیریت جهادی است.

وی افزود: بصیرت و عدم غفلت از وجود دشمن لازمه مدیریت جهادی است، باید آرمان های اصیل انقلاب و اسلام در این راستا مورد توجه قرار گیرد تا آحاد جامعه گرفتار دام دشمن نشوند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که اتحاد و وحدت از شاخصه های مدیریت جهادی است، ابرازداشت: اگر در جامعه بین مسؤولان اتحاد و وحدت نباشد، جامعه پیشرفت نمی کند.

عضو شورای سیاست گذاری همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در لرستان تأکید کرد: مسؤولان باید توجه داشته باشند برای موفقیت و پیشرفت کارها در راستای شعار سال، حفظ وحدت ضروری است.

وی در ادامه پرهیز از اسراف، مقاومت همراه با صبر، توکل به خدا و اعتماد به فضل الهی را از دیگر ویژگی های مدیریت جهادی بیان کرد.

گفتنی است، همایش فرهنگ و مدیریت جهادی 17 مهر ماه سال جاری در لرستان برگزار می شود./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات