۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۲۰۶۶۵
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

ترویج فرهنگ وقف بستری برای پویایی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) ما بر ترویج فرهنگ وقف تاکید داشتند، گفت: بسیاری از برکات ما زیر سایه وقف است که باید تلاش کنیم تا این سنت حسنه در جامعه ترویج پیدا کند.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در جلسه احیا و تثبیت موقوفات شیخ موسی بندپی که با حضور مدیرکل منابع طبیعی مازندران برگزار شد بر اجرای صحیح و امینانه نیت واقف تاکید و بیان داشت: اجرای صحیح نیت واقف سبب زنده شدن نیت واقف و ترویج این سنت حسنه می‌شود که باید در این راستا اهتمام ارزنده ای صورت گیرد.

 

وی با بیان این که با اجرای نیت واقف مردم به سمت و سوی وقف تشویق می‌شوند، بیان داشت: فعالیت در حوزه وقف توفیق بزرگی است که باید با اهتمام خوبی در راستای انجام فعالیت های مورد نظر کوشا بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) ما بر ترویج فرهنگ وقف تاکید داشتند، افزود: بسیاری از برکات ما زیر سایه وقف است که باید تلاش کنیم تا این سنت حسنه در جامعه ترویج پیدا کند.

 

حجت الاسلام علیزاده حراست از موقوفات، احیا و عمل به نیت واقف را از وظایف اصلی و مهم اداره اوقاف برشمرد و خاطرنشان کرد: اوقاف هیچ گاه از حق و حقوق موقوفات کوتاه نمی‌آید و دلیلش این بوده که وظیفه اصلی ما حفظ و حراست از نیت واقف و اصل موقوفه است.

 

وی، تصریح کرد: نگاه ما بر آن است در بحث موقوفات به این مهم توجه وی‍ژه شود تا بتوانیم نیات واقفین را به طور کامل و نحو شایسته ای اجرایی کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به این که اوقاف در مقابل موقوفات و نیت واقف وظیفه شرعی دارد، افزود: فعالیت اوقاف بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری است که تلاش داریم تا رهنمودهای رهبری را در بخش های مختلف محقق کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که اوقاف سازمانی هدفمند و با برنامه در حال فعالیت اثرگذار است، بیان داشت: اوقاف همواره در حال اجرای برنامه‌های مختلف و طرح‌های ارزشمند فرهنگی و دینی است.

 

وی با اشاره به موقوفات شیخ موسی بندپی شرقی بابل، گفت: موقوفات این منطقه مورد بازدید مدیرکل دادگستری استان مازندران قرار گرفته است و هرگونه ساخت و ساز و خرید و فروش در منطقه شیخ موسی بندپی که در اراضی موقوفه قرار دارد باید با استعلام اداره اوقاف صورت گیرد.

 

حجت الاسلام علیزاده از احیای 248 هکتار  از اراضی موقوفه شیخ موسی بندپی خبر داد و گفت: این اراضی با تعامل و تشکیل کارگروه های مختلف و با حضور کارشناسان اوقاف و منابع طبیعی احیا شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات