۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۲۰۶۸۷

آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران خراسان جنوبی از فردا آغاز می شود.
حوزه خواهران

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بیرجند سال تحصیل جدید حوزه های علمیه از فردا در حوزه های علمیه خواهران بیرجند از جمله حوزه علمیه نرجس آغاز می شود.

 

در سال تحصیل جدید در این حوزه حدود 100 نفر در دوره های سفیران هدایت و بلندمدت پذیرش شده اند و در حال حاضر در این حوزه حدود 300 طلبه خواهر مشغول به تحصیل هستند.

 

حوزه علمیه نرجس از حوزه های علمیه شاخص خواهران در خراسان جنوبی است که همواره بر فعالیت نهادهای دینی ویژه خواهران و آموزش علوم دینی به خواهران مشغول است. 

 

لازم به ذکر است یکی از مزایای بسیار مهم تحصیل در این حوزه علمیه این است که زنان خانه دار و زنانی که دارای فرزند هستند به راحتی می توانند در این حوزه، علوم دینی را فرا گرفته و به کار خانه داری و فرزند داری آنها هم آسیبی وارد نمی شود زیرا در کنار حوزه وجود یک مهدکودک برای کودکان کار نگهداری فرزند را در کنار مادران آسان کرده است.

 

همچنین سایر حوزه های علمیه استان هم در زمان های متفاوت بنابر تقویم آموزشی و انجام فعالیت های زیر ساختی حوزه های علمیه را برای طلاب بازگشایی کرده و بیشتر حوزه های علمیه استان در حوزه های کنونی مشغول ثبت نام از طلاب جدید الورود و بررسی پرونده های آنها هستند.

 

همچنین مدارس علمیه تخصصی استان مانند مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) که ویژه برداران بوده و در رشته های فلسفه و معارف اسلامی به صورت تخصصی طلاب برادر را در سطوح بالا تربیت می کند صبح امروز سال تحصیلی جدید خود را آغاز کرده است.

 

لازم به ذکر است خراسان جنوبی بیش از 22 مدرسه علمیه دارد که طلاب و خواهر و بردار را در شهرستان های مختلف از سطوح راهنمایی و دیپلم آموزش می دهند و وارد عرصه تبلیغ دین می کنند.

 

همچنین طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی از نظر سطح علمی به دلیل برگزاری دوره های آموزشی مختلف در طول سال در شرایط مطلوبی قرار دارند و در صورت افزایش اعتبار و بودجه برای انجام فعالیت های زیر ساختی در مدارس علمیه و افزایش مهاجرت اساتید برجسته از حوزه های علمیه خراسان و قم به این استان به مراتب وضعیت حوزه های علمیه در این شهرستان بهتر خواهد شد.

 

لازم به ذکر است مدارس علمیه خراسان جنوبی به ویژه مدارس علمیه برداران هنگام پذیرش طلبه در ابتدای کار با برگزاری دوره های اختبار و تثبیت و برگزاری آزمون در دروس مختلف توانمندی متقاضیان ورود به حوزه های علمیه را مورد بررسی قرار داده و افراد متقاضی برای تحصیل در حوزه های علمیه خراسان جنوبی پس از گذراندن این مراحل اجازه ورود و ثبت نام به مدارس علمیه استان را پیدا می کنند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات