۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۲۰۶۸۸
استاد حوزه علمیه:

فعالیت‌های فرهنگی بدون پژوهش‌های کاربردی بی نتیجه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیرجند، گفت: بی توجهی به روندهای کارشناسی موجب بی ثمر ماندن بسیاری از پروژه های عمرانی و فرهنگی در سطح کشور و هد رفت بیت المال شده است.
الگوي اسلامي ايراني پيشرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری، استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در جمع مسؤولان با بیان این که متاسفانه یکی از آسیب های مهم در کشورهای در حال توسعه بی توجهی به روندهای کارشناسی و تحقیقات بنیادی و ریشه ای در انجام کارهای مختلف است، گفت: متاسفانه بی توجهی به همین پشتوانه کارشناسی موجب توقف بسیاری از پروژه های کلان و بی نتیجه ماندن تعداد زیادی از فعالیت های فرهنگی و هدر رفت بیت المال شده است.

 

وی با بیان این که مسؤولان باید در انجام فعالیت های مختلف چه در سطح ملی و چه در سطح استانی به فعالیت ها و پشتوانه های کارشناسی و تحقیقاتی تکیه کنند، افزود: شعار زدگی، چشم و هم چشمی و سیاست زدگی و سفر مسؤولان بلند پایه کشوری و دادن گزارش عملکرد به مقامات بالا دستی از مهم ترین عواملی هستند که موجب شده اند مدیران در سطوح استانی و حتی در سطح ملی اقدام به انجام فعالیت های مختلف بدون پشتوانه کارشناسی کنند که این موضوع موجب شکست کامل پروژه یا بی ثمر ماندن آنها شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که متاسفانه خراسان جنوبی هم از این قاعده مستثنی نیست، گفت: باید مدیران استانی براساس توانمندی های استان، اولویت بندی و نیازهای مردم اقدام به انجام فعالیت های مختلف کنند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به این که فعالیت های فرهنگی در مقایسه با سایر فعالیت ها از اهمیت بیشتر و حساس تری برخوردار هستند، افزود: انجام فعالیت فرهنگی بدون انجام پژوهش های کاربردی و زیر ساختی نه تنها نتیجه مثبت نداشته بلکه ممکن موجب افزایش چالش ها در حوزه های فرهنگی شده و زمینه ضعف کشور و نفوذ دشمن را فراهم کند.

 

وی افزود: در حال حاضر دولت به کندی در عرصه های مختلف کشور حرکت می کند که اگر بخواهد به همین منوال به حرکت خود ادامه دهد نخواهد توانست بحران ها و تهدیدهای موجود در کشور  را مدیریت کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دولت مرحله دوم هدفمندی یارانه را آغاز کرده است، گفت: دولت در انجام این فعالیت بزرگ باید با دقت و حساسیت بیشتری حرکت کند زیرا هر گونه انحراف و بی دقتی موجب سوء استفاده افراد سود جود و ضررهای جبران ناپذیر به مردم به عنوان ولی نعمتان نظام می شود.

 

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: مردم باید در شرایط کنونی دولت را همراهی کرده و دولت هم باید مراقب حرکات خود چه در عرصه های داخلی و چه در عرصه های خارجی باشد تا دشمن نتواند از جهت گیری های دولت در راستای دست یابی به منافع خود سوء استفاده کند.

 

وی یادآور شد: باید تمامی نهادهای اجرایی در سطح استان ها توانمندی های بومی استان خود را کشف و شکوفا کرده و ضمن افزایش سطح زندگی مردم موجب افزایش تولید ملی و افزایش صادرات در کشور شوند زیرا بدون تکیه بر منابع و استعدادهای داخلی مسیر پیشرفت با وجود تحریم ها و توطئه های دشمنان نظام و اسلام ناممکن خواهد بود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات