۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۲۰۶۹۱
امام جمعه قائن:

رفتارهای سیاسی فرهنگ کشور را تحت الشعاع قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قائن، گفت: متاسفانه به جای این که فرهنگ به عنوان یک عنصر حکومت اسلامی در کشور ثابت باقی بماند و در مسیر مشخص شده در قانون اساسی حرکت کند تحت الشعاع سیاست دولت های مختلف قرار گرفته و دچار سیاست زدگی شده است.
حجت الاسلام اصفهاني _ امام جمعه قاين

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید مرتضی اصفهانی، امام جمعه قاین، پیش از ظهر امروز در جمع مدیران این شهرستان با بیان این که فرهنگ وابسته به سیاست دولت ها نیست بلکه عنصر مهمی در نظام اسلامی است که رفت و آمد دولت ها نباید بر روی آن اثر بگذارد، گفت: متاسفانه در کشور ما فرهنگ از جایگاه اصلی و ثابت خود خارج و به ابزاری در دست دولت های مختلف تبدیل شده و در زمان های مختلف با فراز و نشیب های بسیار زیادی روبه رو می شود.

 


وی با بیان این که فرهنگ باید به عنوان یک عنصر خاص از حکومت در مسیر قانون اساسی و شرع اسلامی حرکت کند، افزود: دولت ها در حوزه فرهنگ همچنین در سایر حوزه ها مجاز به سیاست گذاری نیستند بلکه قوه مجریه یا دولت موظف به اجرای قوانین مجلس، قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در سطح کشور است.

 

 

امام جمعه قاین با بیان این که فرهنگ موضوعی نیست که دست روی دست گذاشت و منتظر ماند تا مسؤولان اقدامی انجام دهند، افزود: در مورد معضلات فرهنگی نباید یک طرفه قضاوت کرد و تمام مشکلات را به گردن مسؤولان فرهنگی کشور انداخت بلکه لازم است هر کسی به اندازه خودش در این زمینه قدمی بردارد.

 

 

حجت الاسلام اصفهانی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود و مردم ایران اسلامی به‌خاطر فرهنگ و اسلام قیام کردند نه مسائل اقتصادی و مشکلات کشور، ادامه داد: متاسفانه بر عکس اهداف انقلاب سال 57 امروز بزرگترین مشکل کشور مسائل فرهنگی است که مردم و مسؤولان باید همگام و یک صدا در مسیر حل این مشکلات اقدام کند.

 

 

وی با اشاره به این که باید فرهنگ به جایگاه اصلی خود بازگردد، افزود: باید در حوزه فرهنگ کشور منشورها و نقشه های راه به گونه ای ترسیم شود که دولت ها نتوانند در حوزه های فرهنگی و سیاست گذاری در این زمینه وارد شوند بلکه در این زمینه تنها مجری اوامر رهبری و دستوارت قانون اساسی و شرع اسلام باشند تا به این ترتیب فرهنگ در اثر تغییر دولت ها دچار تحول و سیایت زدگی نشود.

 

 

حجت الاسلام اصفهانی  با بیان این که کشور در حال حاضر در یک جنگ فرهنگی با غرب قرار دارد، گفت: همان طور که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس برای حفظ کشور و اسلام از جان خود گذشتند ما هم امروز وظیفه داریم که برای مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمن با تمام توان وارد شویم و با آن مبارزه کنیم.

 

 

امام جمعه قاین با اشاره به این که امروز دشمن با صرف هزینه‌های زیاد و تأسیس شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های مختلف به‌ دنبال منحرف کردن جوانان است، ادامه داد: امروز دشمن صحنه نمایش را عوض کرده و با شیوه‌ها و راه‌های مختلف سعی در ضربه زدن به کشور دارد که لازم است مدیران و مسؤولان با هوشیاری تمام مراقب توطئه های دشمن باشند.

 

 

حجت الاسلام اصفهانی با اشاره به این که بسیاری از مشکلات خانوادگی در کشور به ‌دلیل وجود ماهوراه در میان خانواده ها است، یادآور شد: بسیاری از طلاق‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد به دلیل همین برنامه های سوء و منفی دشمن در زمینه تضعیف بنیان خانواده است که مردم و مسؤولان باید به شدت مراقب هجمه های فرهنگی دشمن از طریق ماهواره ها باشند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات