۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۲۰۷۱۲

همایش یاوران ولایت در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته نکوداشت تبریز، همایش 10 هزار نفری یاوران قرآنی ولایت در سالن شهید پورشریفی تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته نکوداشت تبریز، همایش 10 هزار نفری یاوران قرآنی ولایت عصر امروز با حضور قاریان، حافظان، فعالان و دست‌اندرکاران نهادهای دولتی و غیردولتی امور قرآنی استان آذربایجان شرقی در سالن شهید پورشریفی تبریز برگزار شد.

 


حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این همایش با تأکید بر این‌که درمان تمامی مشکلات جامعه در گرو تمسک به آموزه های قرآنی است، اظهار داشت: بزرگترین پیام سیاسی قرآن وحدت تمام طوایف اسلامی در مقابل کفار و منافقان است.

 


وی با بیان این‌که قرآن کتاب شفا و رحمت است و دوای بسیاری از آلام و دردهای روحی و جسمی را داراست، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم جامعه اصلاح و اعمال حسنه در آن نهادینه شود، باید بیشتر به قرآن پرداخته شود، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و در مقابل استکبار و متحدانش در این جنگ هم مرهون قرآن و جهاد قرآنی رزمندگان اسلام است که با وحدت همه اقشار جامعه میسر شد.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که قرآن سخن خدا با بندگان الهی، شفا و رحمت برای بشریت است، گفت: پیروزی ملت ایران در برابر ظلم و ستم دشمنان و استکبار جهانی مرهون آیات شهادت و جهاد قران است، به واسطه عمل به قرآن بود که ملت ایران بر دسیسه های دشمنان غلبه کردند.

 


حجت الاسلام عظیمی در پایان از شرکت 24 هزار نفر از عاملان و حاملان قرآن در طرح صحیح خوانی قرآن کریم در استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: مادامی که با قرآن هستیم، پیروزی و غلبه بر دشمن با ماست، از این رو باید قرآن را در متن زندگی خود و به عنوان سبک زندگی قرار دهیم.

 


بنابر این گزارش، اجرای برنامه از سوی زهرا جعفری هفت ساله حافظ 26 جزء قرآن، محدثه وحیدی پنج ساله حافظ یازده جزء قرآن و مهران اسماعیلی معلول جسمی 27 ساله حافظ 21 جزء قرآن و تجلیل از آنان از دیگر بخش های همایش بزرگ قرآنی در آذربایجان شرقی بود.

 


همچنین در در این همایش از خانواده های شهدای قرآنی شهید اسماعیل باحجب جعفریان، مرتضی خانمحمدی، محمدی و سه نفر از چهره های قرآنی استان تجلیل شد، ضمن این‌که همخوانی گروه قمر بنی هاشم از استان قم از دیگر برنامه های این محفل نورانی بود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات