۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۲۰۷۲۰
نظامی سابق آمریکا:

آمریکا به دنبال ترویج تروریسم است نه نفی آن/ داعش عهده دار جنگ های نیابتی است

خبرگزاری رسا ـ نظامی سابق آمریکا با تاکید بر این که مقامات کشورش به دنبال ترویج و گسترش تروریسم هستند نه نفی و سرکوب آن، تصریح کرد که داعش عهده دار جنگ های نیابتی ایالات متحده در منطقه است و همه نوع حمایت از این گروه تروریستی نیز صورت می گیرد.
آمريکا و داعش داعش داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کن اوکیف روزنامه نگار و نظامی سابق آمریکا در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، در پاسخ به این سؤال که آیا آمریکا در مبارزه با تروریسم صادق است؟ گفت: اگر می خواستند علیه تروریست بجنگند از آنها حمایت نمی کردند.

 

 

وی با بیان این که آمریکا به دنبال ترویج تروریسم است نه نفی آن، گفت: آمریکا به دنبال تجزیه کشورهای مختلف است به همین دلیل این گروه های تروریستی را در افغانستان و برخی کشورها ایجاد کرده اند.

 

 

 

این روزنامه نگار غربی با بیان این که گروه های تروریستی همچون داعش و النصره افراد توخالی هستند که مورد حمایت غرب قرار گرفته اند، گفت: اینها جنگ های نیابتی و وکالتی را عهده دار هستند و این مساله به نفع سیاست آمریکا در منطقه خاورمیانه است که این افراد را حمایت کنند.

 

 

 

کن اوکیف درباره این که آیا مردم آمریکا از سیاست حکام خود بی اطلاع هستند، تصریح کرد: نباید رسانه های گروهی را دست کم گرفت، افراد بسیاری سی ان ان و بی بی اسی و دیگر رسانه ها را دنبال می کنند و اینها الان اعتبار و آبروی خود را در حال از دست رفتن می بینند.

 


 

این فعال رسانه ای غرب با بیان این که ماشین های رسانه ای غرب دچار شکست شده اند، گفت: این رسانه ها همه را تحت کنترل داشتند، هیچ اجماعی مفهومی در میلیون ها افرادی که در غرب و آمریکا زندگی می کنند، وجود ندارد.

 

 

 

وی داعش را شاخه ای دیگر از القاعده دانست و گفت: اینها مرتکب جنایت جنگی شده اند و بسیاری از آمریکایی ها همان سیاست را حس می کنند که جنگ و کشتار جمعی است و البته همان چهره القاعده به اسم داعش است.

 


 

این روزنامه نگار غربی با بیان ین که افراد داعش دیوانگانی هستند که مرتکب جنایت می شوند، گفت: آمریکایی ها هم این مساله را می دانند که اینها همان القاعده هستند که به اسم داعش جنایت می کنند.

 


 

وی تاکید کرد: وقتی صحبت از تروریسم به میان می آید باید گفته شود چه کسی مردم را ترور می کند، اسرائیل همه زنان و کودکان فلسطینی را سرکوب می کند و آمریکایی ها نیز آنها را حمایت می کنند.

 


 

این فعال رسانه ای اروپایی تاکید کرد: در جبهه نخست بسیاری از کشتارها از سوی صهیونیست ها و اسرائیلی ها انجام می شود، آمریکا نیز جنایت های بسیاری را در ویتنام، هیروشیما و دیگر کشورها به خاک و خون کشیده است.

 


 

وی با بیان این که آمریکا تامین مالی تروریسم را به عهده دارد، تصریح کرد: القاعده تربیت شده آمریکا است و داعشی ها نیز همان القاعده هستند منتهی اسم شان عوض شده است.

 


 

وی افزود: تمام فعالیت هایی که در منطقه صورت می گیرد با هدف کشورگشایی اسرائیل انجام می شود تا بتوانند دشمنی بین شیعه و سنی ایجاد کنند و این یک دستور کار برای هدف آنها است.

 


 

این فعال رسانه ای تاکید کرد: متاسفانه عربستان سعودی، قطر و ترکیه نیز به پروژه اسرائیل کمک می کنند و جنگ های نیابتی و وکالتی در منطقه نیز با همین هدف طراحی شده است.

 


 

وی افزود: اسرائیل می خواهد نفت را به راحتی در اختیار داشته باشد و متاسفانه کردها نیز با آنها همراهی می کنند.

 


 

این روزنامه نگار غربی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها و غربی ها اگر بتوانند بشار اسد را تضعیف کنند می توانند سوریه را به لیبی و عراق جدید تبدیل کنند و در این صورت موضع سوریه و جمهوری اسلامی ایران نیز تضعیف خواهد شد.

 


 

این روزنامه نگرانی غربی درباره تناقض رفتار و شعار عمل در زمینه حقوق بشر، دمکراسی و مبارزه با تروریسم و آزادی بیان، گفت: تروریست خوب و بد ندارد، یازده سپتامبر بزرگ ترین هدیه برای برتری یهودها و محافظه کاران جدید بوده است تا بتوانند سیاست های خود را محقق کنند.

 


 

نظامی سابق آمریکایی افزود: بانک های عمده جهان در ایالات متحده و غرب است، آمریکا از این بانک ها برای تامین مالی تروریست ها استفاده می کنند و می خواهند افراد دست نشانده را در کشورهای مختلف بنشانند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات