۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۲۲۰۷۲۷

«جشنواره مدهامتان» اعضای کانون‌های مساجد را به رقابت قرآنی دعوت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در آبان ماه امسال خبر داد.
حجت الاسلام معتمدي

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی،‌ رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، از برگزاری نهمین جشنواره قرآنی "مدهامتان" در استان اصفهان خبر داد و گفت: "مدهامتان" اعضای کانون های مساجد را به رقابت قرآنی دعوت می کند.

 

وی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه و شناسایی قاریان و حافظان قرآنی در کانون های مساجد را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: این جشنواره به منظور انس بیشتر اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با قرآن کریم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام معتمدی افزود:‌ با برگزاری این جشنواره مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای فعال در امور قرآنی ترغیب می شوند و همین امر بستر پیشرفت و ترقی بچه های مسجد را فراهم می کند.

 

وی در بیان دیگر اهداف برگزاری این جشنواره افزود: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی،‌ کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است.

 

رییس کانون ها فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، آشنایی بیشتر مردم و مسؤولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از دیگر اهداف جشنواره قرآنی مدهامتان دانست. 

 

وی‌ قرائت، حفظ،‌ اذان، ترتیل، ‌تفسیر،‌ مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز را از رشته های جشنواره بزرگ قرآنی مدهامتان دانست و گفت: مرحله کشوری این جشنواره قرآنی در رشته های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل و تفسیر و فقط در رده سنی بالای 16 سال برگزار می شود. 

 

حجت الاسلام معتمدی به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گفت: رشته حفظ در سه بخش یک، سه و پنج جزء برای رده سنی زیر 16 سال و سه بخش 10، بیست و سی جزء(حفظ کل) برای رده سنی بالای 16 سال برگزار می شود.

 

وی با بیان این مطلب که شرکت کنندگان در رشته اذان، باید از مؤذنین مساجد باشند و غالباً اذان مسجد به عهده آن ها باشد، اظهار داشت: شرکت کنندگان در رشته ترتیل باید حتما به صورت ثابت در جلسه های تلاوت نور مسجد شرکت داشته باشند.

 

حجت الاسلام معتمدی افزود: رشته تفسیر ویژه امامان جماعت مساجد در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

 

وی در خصوص رشته مفاهیم و نهج البلاغه گفت: رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه تنها در مرحله استانی برگزار خواهد شد که جزوه‌ای با موضوع «نماز در قرآن و نهج البلاغه» تهیه شده که شرکت کنندگان در این رشته با مطالعه این جزوه در آزمون شرکت می کنند.

 

وی گفت: رشته صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز فقط در مرحله شهرستانی (در سطح مسجد) و برای گروه سنی 8 تا 15 سال برگزار می شود و پس از پایان داوری از نفرات برتر تقدیر می شود.

 

رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: با توجه به گستردگی رشته های نهمین جشنواره قرآن جوانان مساجد و نیز در راستای ارتقای سطح کیفی رقابت ها در کلیه شهرستان های استان اصفهان این جشنواره به اجرا در می آید و سه نفر برتر هر رشته (شهرستانی) به مرحله استانی معرفی می شوند.

 

وی، آخرین مهلت اعلام نفرات برتر مرحله شهرستانی جهت شرکت در مرحله استانی را مهر اعلام کرد و گفت: مرحله استانی جشنواره 22 آبان برگزار و نفرات منتخب مرحله استانی (رتبه های برتر هر رشته بر اساس آیین نامه) جهت رقابت و حضور در مرحله کشوری به دبیرخانه استان میزبان(خوزستان) معرفی می شوند.

 

گفتنی است،‌ مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان 9 لغایت12 دی در استان خوزستان برگزار می شود./1305/ت302/ب4

ارسال نظرات