۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۲۰۷۵۸
مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد؛

توافق نهایی میان ایران و عراق برای جستجوی پیکر پاک شهدا در استان العماره

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به همکاری کشور عراق در جستجوی پیکر پاک شهدای دفاع مقدس اظهار داست: توافق نهایی میان دو کشور صورت گرفته و قبرستان خُطی استان العماره عراق از جمله مناطق شناسایی شده برای جستجو است.
سردار باقرزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از خوزستان، سید محمد باقرزاده، مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز، در مراسم تبادل پیکرهای پاک 70 تن از شهدای دفاع مقدس در شلمچه، مناطق عملیاتی و محل شهادت این شهدا را منطقه والفجر 8، خیبر در جزایر مجنون و فاو، بدر و تک دشمن در سال 67 عنوان کرد و ابراز داشت: پیکر این شهدا برای تفحص و شناسی دقیق به تهران منتقل، و مراسم تشییع آن ها در ماه محرم صورت خواهد گرفت.

مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: کار جستجو و شناسایی با جدیت در حال پیگیری است و در منطقه کردستان عراق به موفقیت هایی دست یافتیم.

وی با اشاره به همکاری کشور عراق در جسجوی پیکر پاک شهدای دفاع مقدس اظهار داست: برای ادامه و استمرار همکاری توافق نهایی میان دو کشور صورت گرفته و قبرستان خُطی استان العماره عراق از جمله مناطق شناسایی شده برای جستجو است.

مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اطلاعات کلی از محل شهادت و محور های عملیاتی شهدای دفاع مقدس در اختیار این کمیته است، اما از رزمندگان و فرماندهان که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند تقاضا می شود، در صورتی که اطلاعات خاص و نخبه ای از محل شهادت هم رزمان خود دارند به نمایندگی های کمیسیون کمیته مفقودین، امور ایثارگران سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران ارائه داده تا عملیات جستجو سرعت بیشتری گرفته و پیکر مقدس این عزیزان هرچه زودتر به آغوش وطن باز گردند.

 وی در ادامه افزود: اخیرا پیکر پاک دو تن از شهدای دفاع مقدس در منطقه ماؤوت با استفاده از اطلاعات نخبه ای چند تن از رزمندگان شناسایی شده است.

باقرزاده در پایان،امکانات مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بسیار خوب توصیف و عنوان کرد: ده ها دستگاه ابزار جستجوگر در داخل خاک عراق برای جستجوی پیکر پاک شهدا در حال فعالیت هستند و از استان های کشورمان درخواست داریم برای سرعت بخشی بیشتر به این فعالیت ها، دستگاه های بیشتری به این مناطق اعزام کنند./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات