۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۲۰۷۷۱
استاد حوزه علمیه بیرجند:

طرح های اسلامی و ایرانی نوشت افزار سبب تقویت فرهنگ اسلامی ایرانی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بیرجند ضمن هشدار به خانواده ها در خصوص خرید نوشت افزارها با تصاویر و نوشته های غربی و عریان برای فرزندان خود، گفت: خرید نوشت افزارها با طرح های اسلامی و ایرانی ضامن بقا و تقویت نظام اسلامی است.
نمايشگاه نوشت افزار ايراني اسلامي

حجت الاسلام علیرضا حسینی، مسؤول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و استاد حوزه های علمیه بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با اشاره به آغاز سال تحصیل جدید و توزیع نوشت افزارهای متنوع در بازار به خانواده ها هشدار داد از خرید نوشت افزارهایی که دارای تصاویر و نوشته های غربی هستند برای فرزندان خود پرهیز کنند.

 

وی با بیان این که در سال تحصیلی جدید، خوشبختانه نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی با تصاویر زیبای انیمیشن شکرستان و سایر نمادهای ایرانی و اسلامی وارد بازار شده است، افزود: خانواده ها با خرید این نوشت افزارها کمک موثری به بقا و تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی کرده و همچنین از تولید کنندگان، طراحان و در یک کلام کالا و سرمایه ایرانی حمایت می کنند.

 

مسؤول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: نوشت افزارها و وسائلی که کودک با آن بازی می کند در تربیت او نقش موثری دارند و کودکی که از همان ابتدا با شخصیت و قهرمانان غربی تربیت شود در بزرگسالی از آن ها الگوبرداری کرده و مانند آنها رفتار می کند.

 

 

وی اضافه کرد: خانواده هایی که به ارزش های مذهبی پایبند هستند باید بدانند با خرید نوشت افزارهای غربی، فرزند خود را به دام تهاجمات فرهنگی دشمن فرستاده و موجب می شوند فرزند آن ها با استفاده و بازی با این وسایل و نوشت افزارها روز به روز از ارزش های دینی و اسلامی دور شود.    

                                                                                                              

حجت الاسلام حسینی با بیان این که فعالیت هایی که در سال جاری در زمنیه تولید نوشت افزارهای اسلامی در کشور صورت گرفته است، گام موثری برای ترویج نوشت های ایرانی و اسلامی در سطح کشور است، اظهار کرد: این فعالیت ها هرچند موثر است ولی باید گسترش یابد  و برای تصاویر شخصیت هایی که روی نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی هستند سبقه فرهنگی، داستان نویسی  و انیمیش سازی شود تا دانش آموزان از روی میل و علاقه به این وسایل روی آورده و به عبارت دیگر این نوشت افزارها در مقابل نوشت افزارهای غربی قابلیت رقابت داشته باشند و کودکان ایرانی برای خرید نوشت های افزارهای تحصیلی، نوشت افزارهای ملی را بر غربی ترجیح دهند.

 

وی با اشاره به این که انیمیشن شکرستان به صورت گسترده مورد استقبال کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان ایرانی واقع شده است، گفت: در خراسان جنوبی هم مراکزی برای توزیع این نوشت افزارها ایجاد شده که خانواده ها با مراجه به این مکان ها می توانند این نوشت افزار ایرانی و اسلامی را بخرند.

 

مسؤول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به این که در سال جاری اداره کل آموزش و پرورش استان فعالیت گسترده ای را در معرفی اصول سبک زندگی اسلامی به دانش آموزان آغاز کرده است، گفت: اگر دانش آموزان از همان سنین کودکی بر مبنای اصول سبک زندگی اسلامی تربیت شوند در آینده به انسان های وارسته ای تبدیل خواهند شد./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات