۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۲۰۷۹۰

مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند مرمت شد

خبرگزاری رسا ـ مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند که یکی از قدیمی ترین مدارس علمیه استان است مرمت شد.
مدرسه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند یکی از قدمتی ترین مدارس علمیه خراسان جنوبی است که در دوره قاجاریه در بافت تاریخی این شهرستان در مجاورت مسجد چهار درخت قرار دارد.

 

این مدرسه که یکی از مدارس ممتاز خراسان جنوبی در زمینه تربیت مبلغ در استان محسوب می شود در حال حاضر داری بیش از 200 طلبه است و در سال تحصیلی جدید 40 طلبه پذیرش کرده است.

 

این مدرسه در دوره قاجاریه از سوی امیرمعصوم خان خزیمه وقف شده است و به دلیل قدمت زیاد این مدرسه در حال حاضر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

 

مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند در طول دوران کهن خود علما و طلاب زیادی را در خطه جنوب خراسان تربیت کرده و تحویل جامعه داده است.

 

همچنین این مدرسه در حال حاضر زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم اداره می شود و از طریق ثبت نام سراسری حوزه های علمیه قم طلاب خود را پذیرش می کند.

 

این مدرسه علمیه در خراسان جنوبی به صورت مجزا از حوزه علمیه خراسان از طریق برگزاری آزمون طلاب خود را انتخاب کرده و پس از برگزاری دوره 10 روزه تثبیت از میان طلابی که این دوره را با موفقیت گذرانده در دوره کوتاه مدت سفیران طلبه پذیرش کرده و آنها را پس از فراغت تحصیل به عنوان مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام می کند.

 

لازم به ذکر است این بنا با همکاری سازمان میراث فرهنگی مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته است.

 

همچنین سال تحصیلی جدی این مدرسه پس از ثبت نام و گزینش نهایی طلاب آغاز خواهد شد./968/پ203/ب4

ارسال نظرات