۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۲۰۸۵۶
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

گسترش فرهنگ دینی رویکرد اصلی شورای فرهنگ عمومی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: شورای فرهنگ عمومی مکانی برای بیان مشکلات و معضلات فرهنگی بوده که همه معضلات فرهنگی موجود در منطقه و شهرستان باید بدون سانسور در این جلسات عنوان شود.
حجت الاسلام سيدحسين شاهمرادي، دبير شوراي فرهنگ عمومي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جویبار، حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی جویبار با اشاره به این که موضوعات استانی و منطقه ای باید در دستور کار جلسه شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد، گفت: باید ظرفیت های هر منطقه شناسایی شده و برای معضلات آن راهکارهای منطقه ای داده شود.

 

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی مکانی برای بیان مشکلات و معضلات فرهنگی بوده که همه معضلات فرهنگی موجود در منطقه و شهرستان باید بدون سانسور در این جلسات عنوان شود.

 

حجت الاسلام شاهمرادی تصریح کرد: از شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از مهم ترین جلسات فرهنگی جامعه نام برد و تصریح کرد: شناسایی مشکلات ومسائل هر جامعه و ارائه راهکارهای لازم با بهره گیری از متخصصان و اندیشمندان از وظایف این شورا است. 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این که مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید اجرایی شود،ادامه داد: مدیران هر شهرستان و استان باید پیگیر اجرایی شدن این مصوبات بوده و در این راستا اهتمام ارزنده ای داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که همه مدیران ادارات ابتدا باید مصوبات جلسات را در ادارات خود اجرایی کنند، بیان داشت: دبیر خانه شورا باید از همه ظرفیت های موجود به خوبی استفاده و مسائل را به صورت ریشه ای بررسی کند.

 

حجت الاسلام شاهمرادی در پایان از تخصیص بودجه به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور خبرداد و خاطر نشان کرد: با این بودجه های اندک و محدود این شورا نیازمند حمایت مسوولان و دست اندرکاران فرهنگی است.

 

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این جلسه با بیان این که چهار نگاه باید مشی کاری مدیران قرار گیرد،بیان داشت: اصلاح نگرش ها، احیای ارزش ها، ارتقای دانش ها و رفع ضرورت ها و نیازهای جامعه باید در دستور کار تمام مدیران اجرایی قرار گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، افزود: همه آسیب های اجتماعی باید در استان، منطقه و کشور با این چهار نگاه مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی، افزود: آسیب هایی مانند طلاق و اعتیاد با این جلسات از بین نخواهند رفت بلکه باید با یک نگاه آسیب شناسانه این موضوعات در نظر گرفته شوند و برای رفع آن راهکار ارائه شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات