۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۲۰۸۶۲
دولت موعود. . .

روزگاری که مردم به کمی فرزند غبطه می‌خورند!

خبرگزاری رسا ـ رستاخیز برپا نمی‌شود، تا آن‌که کسی که پنج فرزند دارد، آرزوی چهار فرزند کند و آن که چهار فرزند دارد، می‌گوید کاش سه فرزند داشتم.
فرزند

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، یکی از پرسش‌هایی که ذهن بیشتر انسان‌ها را به خود مشغول کرده، آن است که امام زمان(عج) چگونه نظام‌های سیاسی گوناگون را که دارای افکار و توانایی‌های مختلفی هستند، از میان برمی‌دارد و نظام واحد جهانی تشکیل می‌دهد؟ سیستم و برنامه حکومتی آن حضرت چگونه است که در آن ظلم و ستمی در جهان نخواهد بود؛ فسادی صورت نمی گیرد و گرسنه‌ای یافت نمی‌شود؟

 

اخلاق پیش از ظهور

سست‌شدن بنیان خانواده، خویشاوندی، دوستی و سردی عواطف انسانی و بی‌مهری از ویژگی‌های بارز آخرالزمان است.

 

آرزوی کمی تعداد فرزند

پیامبر اسلام(ص) می فرماید: رستاخیز برپا نمی شود، تا آن‌که کسی که پنج فرزند دارد، آرزوی چهار فرزند کند و آن‌که چهار فرزند دارد، می‌گوید کاش سه فرزند داشتم و صاحب سه فرزند آرزوی دو فرزند دارد و آن که دو فرزند دارد، آرزوی یک فرزند نماید و کسی که یک فرزد دارد، آرزو کند که کاش فرزندی نداشت.

 

در روایت دیگری می‌فرماید: روزگاری خواهد آمد که غبطه مردم کم فرزند را بخورید، چنان که امروز غبطه فرزند و ثروت زیادتر را می‌خورید؛ تا آن‌جا که یکی از شما، از کنار قبر برادرش می‌گذرد و خود را بر قبر او می‌غلطاند، آن‌گونه که حیوانات خود را بر خاک چراگاه می‌غلطانند و می‌گوید: ای کاش من به جای او بودم و این سخن نه به سبب شوق دیدار خداوند و یا به دلیل اعمال نیکی است که از پیش فرستاده است، بلکه به جهت بلاها و گرفتاری‌هایی است که بر او فرود می‌آید.

 

نیز آن حضرت می‌فرماید: قیامت برپا نمی‌شود، مگر آن‌که فرزند کم گردد. در این روایت «الولد غیضا» آمده است که معنای آن نقص و حبس و شاید به معنای سقط جنین و جلوگیری از بارداری نیز باشد. ولی کلمه «غیظا» که در روایت دیگری آمده است، به معنای غم و مشقت و محنت و جوشش غضب است.

 

یعنی مردم در آن دوران با سقط جنین و جلوگیری از افزایش فرزند، مانع زیادشدن فرزندان می‌شوند. یا فرزند داشتن موجب غم و اندوه و خشم خواهد بود و شاید این به علت مشکلات سخت اقتصادی، گسترش بیماری‌ها در کودکان و نبودن امکانات، تبلیغ و تشویق به کنترل جمعیت و یا عامل دیگر باشد.

 

افزایش خانواده‌های بی سرپرست

رسول خدا(ص) می فرماید: از نشانه‌های قیامت این است که مردان کم می‌شوند و زنان بسیار، تا آنجا که هر پنجاه زن یک سرپرست خواهند داشت.

 

شاید این وضعیت بر اثر افزایش تلفات جانی مردان باشد که در جنگ‌های پی در پی و طولانی صورت می‌گیرد.

 

نیز آن حضرت می‌فرماید: قیامت برپا نمی‌شود، مگر آن‌که روزگاری فرا رسد که به دنبال یک مرد، حدود سی زن به راه افتد و هر کدام از او تقاضا کند که با او ازدواج نماید.

 

حضرت در روایت دیگری می‌فرماید: خداوند دوستان و برگزیدگان خود را از دیگران جدا می‌کند تا این که زمین از منافقان و گمراهان و فرزندان آنان پاک شود، زمانی فرا رسد که پنجاه زن با یک مرد روبه رو شده، یکی می گوید: ای بنده خدا مرا بخر و دیگری می گوید: به من پناه ده.

 

انس می گوید: پیامبر(ص) فرمود: قیامت برپا نمی‌شود، مگر آن‌که زمانی فرا رسد که(بر اثر تلفات مردان و کثرت زنان) زنی کفشی را در راه بیابد و(از روی دریغ و افسوس) گوید: این کفش از آن مردی بوده است. در آن روزگار، برای هر پنجاه زن، یک سرپرست خواهد بود.

 

انس می‌گوید: آیا نمی‌خواهید حدیثی را که از پیامبر(ص) شنیدم، نقل کنم؟ پیامبر(ص) فرمود: مردان از بین خواهند رفت و زنان باقی می‌مانند./907/د101/ی 

منبع: آینده روشن

 

ارسال نظرات