۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۲۰۸۹۱
با سخنرانی آیت‌الله مقتدایی؛

مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی جامعه المرتضی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی جامعه المرتضی با سخنرانی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و رونمایی از پایگان اینترنتی «بای اسلام» برگزار شد.
جامعه المرتضي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه دوره‌های آموزشی جامعه المرتضی(ع) با حضور طلاب، روحانیان، علما و دانش پژوهان این مجموعه برگزار شد.

 

براساس این گزارش؛ در این مراسم آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام زادهوش مدیر جامعه المرتضی و حجت‌الاسلام فرجامی از مبلغان دین در عرصه بین‌المللی به سخنرانی پرداختند.

 

در حاشیه آیین افتتاحیه دوره‌های آموزشی جامعه المرتضی(ع) ضمن رونمایی از پایگاه اینترنتی « http://www.byislam.com/»، جمعی از دانش پژوهان این مجموعه با اهدای لوحی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

 

حجت‌الاسلام زداهوش نیز در سخنانی با بیان این‌که جامعه المرتضی(ع) از 4 سال گذشته کار خود را آغاز کرده است؛ اهداف این مجموعه را پیشتازی در نوآوری و بکارگیری مهارت‌های تخصصی، شیوه‌ها و ابزارهای مؤثر تبلیغ و پیشرو در ارایه الگوها و مهارت‌های مدیریت تبلیغی دانست.

 

وی تأکید کرد: البته مبارزه با فرقه‌های منحرف همانند بهائیت نیز از دیگر اهداف ما بوده و در تلاش برای مقابله با آنها به وسیله تبلیغ معارف اسلام ناب هستیم.

 

حجت‌الاسلام فرجام از اساتید حوزه نیز در سخانی با تأکید بر تبلیغ دین بیان داشت: افراد تا زمانی مؤثر هستند که بتوانند وارد عرصه تبلیغ شوند وگرنه صرف خواندن مطالب کافی نیست.

 

وی افزود: امروز تبلیغ در خارج از کشور ضرورت دارد؛ امروز نباید بحث کنیم که آیا برای تبلیغ در خارج از کشور نماینده بفرستیم یا خیر؛ متأسفانه تبلیغ نکرده‌ایم که امروز وهابیت به این میزان رشد کرده است.

 

استاد حوزه علمیه وظیفه طلاب را بیان معارف و فرهنگ اهل‌بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: ‌باید سخنان ائمه اطهار(ع) را به جهانیان برسانیم و سخنانشان را از مظلومیت و غربت خارج کنیم.

 

وی تصریح کرد: مردم دنیا تشنه معارف اسلام و اهل‌بیت(ع) هستند؛ بنده وقتی در میان مردم اروپا همانند کشور انگلستان مطالب امیرمؤمنان(ع) را بیان می‌کردم متعجب شده بودند، به تبلیغ در خارج از کشور باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

این مبلغ دین در عرصه بین‌الملل خاطرنشان کرد: مردم دنیا دارای فطرت پاکی هستند؛ ولی باید مطالب فطری و عقلانی اسلام را بیان کنیم تا آن‌ها نیز بدانند که سخن اسلام چیست.

 

وی یادآور شد: متأسفانه ما حقیقت دین را بیان نکرده‌ایم که وهابیت و گروه‌های تروریستی همانند داعش می‌خواهند آن را معرفی کنند؛ البته روحانیت وظیفه دارد که در داخل کشور نیز تبلیغ کند.

 

حجت‌الاسلام فرجام در پایان سخنان خود با بیان این‌که حتی شرکت‌ها نیز می‌دانند که برای عرضه محصولاتشان تبلیغ کنند، خاطرنشان کرد: طلاب باید با بیان حقیقت دین اجازه ندهند که تروریست‌ها و تکفیری‌ها افکار خود را به نام اسلام میان مردم جهان بیان کنند.

 

گفتنی است؛ در حال حاضر حدود 90 نفر دانش پژوه در «جامعه المرتضی(ع)» مشغول به آموزش هستن، همچنین در دوره‌های جدیدی که آزمون آنها در خرداد ماه امسال در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد حدود 140 نفر به دانش پژوهان جامعه المرتضی(ع) افزوده خواهد شد./993/پ202/ی

ارسال نظرات