۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۲۰۹۱۲
مدیرعامل موسسه فرهنگ و مدیریت جهادی خبر داد:

برگزاری همایش استاندارد حلال در مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل موسسه فرهنگ و مدیریت جهادی با بیان این که این موسسه، نمایندگی استاندارد بین المللی حلال جهانی را دارد، از برگزاری همایش «استاندارد حلال»، در مشهد خبر داد.
حلال

 

 سیدکاظم هاشمی، مدیرعامل موسسه فرهنگ و مدیریت جهادی در حاشیه نشست هم اندیشی استاندارد جهانی حلال در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رویکرد این موسسه را یک دیدگاه مطالعاتی عنوان کرد و گفت: این موسسه در زمینه های مختلف حقوقی، عمرانی، معماری، علمی، الهیات و پزشکی، نخبگان و ظرفیت های مردمی را شناسایی و از این ظرفیت ها برای بهره مندی اقشار مختلف جامعه استفاده می کند.

 

وی اظهار کرد: در مناطق حاشیه شهر و روستاها در  زمینه های فوق به شناسایی مشکلات و ارائه طرح جامع می پردازیم تا با خدمت رسانی هدفمند، حتی الامکان از هدر رفتن هزینه ها جلوگیری شود.

 

هاشمی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: موسسه فرهنگ و مدیریت جهادی ضمن تدوین برنامه های فرهنگی، در زمینه ارائه مشاوره و طرح اجرایی فرهنگی نیز فعالیت دارد و کلیه فعالیت ها با مشارکت و پشتوانه مردمی انجام می شود.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگ و مدیریت جهادی تصریح کرد: این موسسه، نمایندگی استاندارد بین المللی حلال جهانی را دارد و به عنوان مشاور در زمینه مواد غذایی، حمل و نقل، دارویی و آرایشی بهداشتی، توریسم و گردشگری، و هتل و رستوران ها  فعالیت می کند.

 

وی یادآور شد: در همین راستا، همایش «استاندارد حلال»، 22 مهرماه از سوی موسسه فرهنگ و مدیریت جهادی برگزار خواهد شد.

 

مشهدالرضا باید پیشگام درج برند حلال بر روی محصولات باشد

 سادات، معاون زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در رابطه با ضرورت تشکیل موسسه ای مستقل برای استاندارد حلال، گفت: مسأله حلال بودن، افزون بر محصولاتی که در کشور عرضه می شود، در مورد صادرات نیز اهمیت ویژه ای می یابد و سبب تسهیل در جذب مشتریان خارج کشور خواهد شد.

 

وی، درج برند حلال بر روی محصولات را ایده ای مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: مشهدالرضا(ع) پیشگام در اجرای این ایده باشد که گام نخست آن، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی باید به عنوان متولی امر ورود پیدا کرده و مجموعه های تولیدی را ملزم به درج برند حلال بر روی محصولات کند./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات