۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۲۲۰۹۱۶
نماینده خبرگان رهبری:

ظرفیت‌های کشاورزی کشور نادیده گرفته شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تأکید بر این‍که خودکفایی در محصولات اساسی و استراتژیک کشاورزی ضرورت دارد، گفت: متأسفانه هنوز ظرفیت‌های کشاورزی کشور نادیده گرفته می شود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در دیدار متولیان سرشماری کشاورزی در استان، اظهار داشت: قرآن هیچ شغلی را با ارزش تر از کشاورزی و زراعت نمی داند و کشاورزان را گنج های روی زمین معرفی می کند.


وی با اشاره به اهمیت کار کشاورزان از دیدگاه مبانی عالی دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: افزایش استقلال در تولید محصولات بخش کشاورزی و افزایش تولید گندم از موفقیت هایی بوده که در سال‌های گذشته بدان دست یافته‌ایم، اما هنوز واردات گندم داریم که بایستی در این محصول خودکفا باشیم.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‍که خودکفایی در محصولات اساسی و استراتژیک کشاورزی ضرورت دارد، گفت: متأسفانه هنوز ظرفیت‌های کشاورزی کشور نادیده گرفته می شود، کشور باید در تامین کالاهای اساسی به خصوص گندم مشکلی نداشته باشد و در تولید محصولات کشاورزی باید استقلال کامل داشته باشیم.


وی با بیان این‌که اصلاح روش‌های کشاورزی در استان با وجود بحران دریاچه ارومیه امری حیاتی است، افزود: طی چند سال گذشته واردات گندم صورت گرفته که این موضوع مایه نگرانی رهبر معظم انقلاب بوده و دستور دادند مبلغ 10میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی، در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که بدون وجود آمار و ارقام دقیق حاصل از سرشماری برنامه ریزی دقیق و جامع امکان پذیر نیست، اظهار داشت: اجرای تمام طرح ها باید برنامه ریزی شده باشد، به خصوص طرح های عمرانی بدون برنامه ریزی مناسب به اهداف تعیین شده نمی رسد.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که ظرفیت‌های بزرگی در بخش کشاورزی کشور به ویژه مناطق حاصلخیز آذربایجان شرقی وجود دارد، تصریح کرد: در انجام سرشماری باید ظرفیت های کشاورزی هر منطقه شناسایی و مشخص شود تا برنامه ریزی برای آن نوع محصول انجام شود.


همچنین داوود بهبودی، معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان اینکه 20 درصد شاغلین در بخش کشاورزی فعالیت دارند، اظهار داشت: داده های آماری در سرشماری ها برای تهیه برنامه های پنج ساله، ایجاد اشتغال پایدار و سایر برنامه ریزی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات