۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۲۰۹۸۶
کارشناس مذهبی:

دشمن به دنبال دور کردن ما از حقیقت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس مذهبی با بیان این که دشمن درصدد دوری کردن ما از حقیقت اسلام است، گفت: آن ها به ما الگو، مدل، فیلم سیاسی، ماهواره و غیره ارائه کردند تا انسانیت، خداجویی و حیات ما را بگیرند.
اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، معصومه خاکبان، استاد حوزه علمیه مشهد، امروز در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی با اشاره به ظرایف آفرینش انسان گفت: چشم، قلب، سیستم عصبی، دست و سایر اعضا و جوارح را قبل از تولد و در دوران  جنینی به ما عطا کرده اما تاچه حد به این نعمت ها توجه کرده و شاکر و سپاسگزار آن ها بوده ایم؟.

 

وی افزود: ما  به صورت ارادی می توانیم خواسته ها و نیازهای خود را به خداوند بگوییم اما گاهی نمی دانیم از او چه می خواهیم و مانند بچه ها دنبال چیزهای بی ارزش مانند بادکنک های توخالی هستیم.

 

خاکبان با بیان این که دشمنان حقیقت اسلام را از ما گرفته اند، یادآور شد: آن ها به ما الگو، مدل، فیلم سیاسی و ماهواره و غیره ارائه کردند تا انسانیت، خداجویی و حیات ما را بگیرند. برای نمونه، اصل ازدواج که سنتی پسندیده و معقول است وقتی با گناه در آمیخته می شود، حقیقت اسلامی آن از بین می رود.

 

پیچیدگی دنیا در دام بلا

این کارشناس مذهبی افزود: ما به دنیایی آمده ایم که به بلا پیچیده شده است؛  با گذر هر روز و شب عمری از ما کاسته می شود و هنگامی که طول طناب عمر، تمام شود راهی قبر می شویم و در عالمی بین دنیا و آخرت(برزخ) قرار می گیریم.

 

وی با اشاره به این که در عالم برزخ، حقیقت اعمال انسان آشکار می شود، ادامه داد: منظور از حقیقت اعمال این است که برای نمونه، فردی که در این عالم غیبت کسی را کرده است در برزخ، مشغول خوردن گوشت برادر مرده خویش است یا زنی که هر قسمت از بدنش در معرض نامحرمی بوده در این عالم، آن قسمت  از بدنش در حال سوختن در آتش خواهد بود.

 

خاکبان اظهار کرد: مؤمن، قلبش را به خدا می سپارد؛ خدایی که به فرموده امام سجاد(ع) از مادر نسبت به انسان مهربان تر و هواره نگران ومراقب او است.

 

وی با اشاره به توکل به عنوان یکی از پایه های ایمان، افزود: بنا به اصل توحید، انسان با ایمان باید همواره به خدا توکل و هنگام خطر نباید از دوست و دشمن طلب یاری کند و زیر بار ذلت هر کسی برود.

 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) به محض این که در آتش نمرود افتاد، با توکل به خداوند از کسی طلب کمک نکرد و کمک هیچ کس را نیز قبول نکرد بنابراین به فرمان خداوند آتش برای وی سرد شد./1308/پ202/ب5

 

ارسال نظرات