۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۲۰۹۹۷
امام جمعه چالوس:

حضور آمریکا در منطقه مهم ترین عامل گسترش گروه های تروریستی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس، حضور آمریکا در منطقه مهم ترین عامل رشد و گسترش گروه های تروریستی دانست و گفت: این کشور مدعی دفاع از حقوق بشر خود حامی اصلی تروریسم و جنگ افروزی در جهان است.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چالوس، حجت الاسلام  محمد مهدی راشدی نوری، امام جمعه چالوس امروز در جمع مدیران این شهرستان با بیان این که حقوق فرد مسلمان در قبال دیگر افراد جامعه اسلامی باید رعایت شود، گفت: همه ما انسان ها نسبت به یکدیگر تکالیفی داریم که باید به نحو ارزنده ای در راستای ادای آن گام برداریم.

 

حجت الاسلام راشدی نوری بیان داشت: در اسلام توجه ویژه ای به رعایت حقوق افراد و برادران دینی شده است و در اسلام دو نوع برادری برای فرد مسلمان متصور شده  که یکی برادری نسبی از طریق پدر و مادر مشترک و دیگری برادری دینی و آیینی است.

 

وی با بیان این که در آیات قرآن و روایات معصومین (ع) بررعایت حق برادری در جامعه اسلامی و میان مسلمانان تاکید شده است، افزود: در این مورد می توان به داستان حضرت موسی (ع) و طلب استمداد وی برای انتخاب برادرش هارون به عنوان یاور و وزیرش در مقابله با فرعون اشاره کرد.

 

حجت الاسلام راشدی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های آمریکایی ها برای ایجاد توطئه جدید در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها خود گروه تروریستی داعش را به وجود آوردند و امروز به بهانه مبارزه با این گروه در پی جنگ افروزی و لشکر کشی به منطقه هستند.

 

امام جمعه چالوس با تأکید بر این که حضور نظامیان غربی در عراق به حتم فضای ناامنی را در منطقه حاکم خواهد کرد، بیان داشت: مردم و ارتش عراق خود به تنهایی خواهند توانست آتش فتنه داعش را مهار کنند و آرامش و امنیت را به این کشور بازگردانند.

 

وی حضور آمریکا در منطقه مهم ترین عامل رشد و گسترش گروه های تروریستی دانست و تصریح کرد: این کشور مدعی دفاع از حقوق بشر خود حامی اصلی تروریسم و جنگ افروزی در جهان است.

 

حجت الاسلام راشدی به تشکیل کابینه جدید در عراق اشاره کرد و ادامه داد: تشکیل دولت حیدر العبادی در عراق و ایجاد یک وحدت نسبی با هدایت مرجعیت دینی زمینه ای برای ایجاد ثبات و آرامش سیاسی در عراق علیرغم کارشکنی های فراوان آمریکا و عربستان است.

 

امام جمعه چالوس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مهم ترین جنگ در دنیا از ناحیه کشورهای استکباری علیه ملت های مسلمان است، خاطرنشان کرد: این جنگ نرم و ناتوی فرهنگی به خصوص علیه ملت ایران اسلامی در حال انجام شدن است.

 

حجت الاسلام راشدی تصریح کرد: دشمنان بر این تلاش هستند تا با جنگ نرم افکار شوم خود را از در کشور مستقر کرده تا به اهداف شوم خود برسند که باید اهتمام ارزنده ای در راستای مقابله با آنان باشد.

 

وی بیان داشت: امروز از آنجا که نفوذ و تسلط غرب بر کشورها از طریق جنگ و درگیری نظامی مقرون به صرفه نیست و مقابله افکار عمومی را به دنبال دارد آن ها به دنبال ناتوی فرهنگی در خصوص تحقق اهداف خود هستند.

 

امام جمعه چالوس ادامه داد:  جنگ نرم، از بین بردن باورها، اعتقادات مردم و استحاله فرهنگی جامعه برای ترویج فرهنگ غرب از جمله اهداف ایادی استکباری است.

 

حجت الاسلام راشدی با تاکید بر این که شبکه های ماهواره ای به دنبال ترویج زندگی سکولاریسم در جامعه هستند، گفت: آن ها درصدد هستند از طریق فضای مجازی و شبکه های رادیویی و تلویزیونی به اهداف خود برسند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات