۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۲۱۰۰۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقویت مبانی دینی در اولویت برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: نهاد آموزش و پرورش و معلمان می توانند از طریق ارتباطی که با خانواده ها و دانش آموزان دارند سبب ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی شده و نقش ارزنده ای در ترویج تعالیم والای دینی و اسلام ناب محمدی(ص) داشته باشند.
علي معلمي نماينده مازندران در خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش قائمشهر با بیان این که باید از ظرفیت های موجود در راستای ترویج فعالیت های نهاد مقدس آموزش و پرورش بهره گیری شود، گفت: باید از حضور خانواده ها حداکثر استفاده  را برده و بهره برداری کافی از آن شود.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به نزدیک بودن ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس ،‌افزود : آموزش و پرورش باید از مشارکت خانواده ها برای تقویت فضای آموزشی و فضای تربیت و پرورش استفاده کند تا بتوان فعالیت های ارزنده و اثربخش را در این عرصه انجام داد.

 

وی، بیان داشت: خانه و مدرسه باید با همدلی و همکاری دست در دست هم داده و برای ارتقای آموزش و پرورش گام بردارند که هزینه در این نهاد مقدس می تواند بازدهی و ثمربخشی والایی برای آینده جامعه داشته باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که حضور خانواده ها و پیوند قلبی آن ها با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را می توان در یادواره های شهدا به خوبی مشاهده کرد، گفت: طرح  انجمن اولیا و مربیان طرح بسیار خوبی است که باید حضور خانواده ها در مسائل آموزشی و پرورشی تقویت شود.

 

امام جمعه قائمشهر با تاکید بر بسط و گسترش تعلیم و تربیت در نظام الهی و رسیدن انسان به هست والای پرودگار، بیان داشت: رسالت نهاد آموزش و پرورش در این برهه از زمان برای مقابله با تبلیغات و ترفندهای سوء دشمن بسیار سنگین و تأثیرگذار است.

 

وی با بیان این که نهاد آموزش و پرورش و معلمان با همه خانواده ها در ارتباط هستند، ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش و معلمان  می توانند از طریق ارتباطی که با خانواده ها و دانش آموزان دارند سبب ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی شده و نقش ارزنده ای در ترویج تعالیم والای دینی و اسلام ناب محمدی(ص) داشته باشند.

 

سید محمد رسولی، مدیر آموزش و پرورش قائشمهر نیز در این جلسه با بیان این که رییس جمهور در اجلاس مدیران سراسر کشور بر نقش خانواده ها در آموزش و پرورش تاکید کردند، تصریح کرد: توسعه مشارکت ها، عملیاتی کردن بودجه، ارتقای حوزه آموزش، تمرکز زدایی و ساماندهی و بهسازی نیروهای انسانی از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش بوده که باید در راستای تحقق آن تلاش شود.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز و تشکر از امام جمعه و فرماندار، افزود: کارگروه های  مدیریت، پشتیبانی و مالی، آموزش ابتدایی، متوسطه، پژوهش، اتاق فکر و پرورشی و فرهنگی را در اداره آموزش و پرورش قائمشهر فعال کردیم.

 

رسولی در پایان به جشن استانی شکوفه ها اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور استاندار مازندران و مدیرکل آموزش و پرورش استان در روز سی و یکم شهریور در مدرسه شهید مسعود دهقان قائمشهر برگزار خواهد شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات