۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۲۱۰۰۸
24 مهرماه؛

اجلاسیه یادواره شهدای روحانی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جانشین سپاه صاحب الزمان اصفهان، گفت: اجلاسیه یادواره شهدای روحانی، روز 24 مهر و کنگره 2500 شهید نجف آباد بیست و نهم مهر در اصفهان برگزار خواهد شد.
شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مجتبی فدا جانشین سپاه صاحب الزمان(عج) امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از 31 شهریور، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان امسال میزبان رژه و نمایشگاه دفاع مقدس است و یگان های مختلف سپاه استان در کنار این عزیزان حضوری قوی و جدی خواهند داشت.

 

وی با اشاره به این که اصفهان دارای یک هزار و 85 خانواده دو شهیدی، 59 خانواده سه شهیدی، 7خانواده چهار شهیدی، سه خانواده پنج شهیدی و سه خانواده شش شهیدی است ابراز داشت: 56 شهید اصفهان خود پدر شهید بوده اند.

 

جانشین سپاه صاحب الزمان(عج) با توجه به نقش بی نظیر مردم اصفهان در دفاع مقدس گفت: یک ششم شهدای روحانی کشور و همچنین یک ششم شهدای دانش آموز کشور متعلق به اصفهان است.

 

وی تقدیم پنج هزار 486 دانش آموز، 543 طلبه و روحانی، 214 معلم و فرهنگی، 491 دانشجو، 165 مهندس، یک هزار 86 ورزشکار، 25 پزشک، 188 شاعر و هنرمند، 20خبرنگار و رسانه ای، 117 شهیده زن و 900 کارمند شهید را گوشه ای از حماسه مردم اصفهان در دفاع مقدس برشمرد.

 

فدا خاطر نشان کرد: اجلاسیه یادواره شهدای روحانی، روز 24 مهر با حضور حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات و کنگره 2500 شهید نجف آباد با حضور یکی از سران کشوری بیست و نهم مهر در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به این که نمایشگاه دفاع مقدس امسال توسط ارتش در محل کوه صفه برپا می شود و یگان های مختلف سپاه در این نمایشگاه حضوری فعال دارند، تصریح کرد: دو نمایشگاه دیگر در بهارستان و باغ فدک به همت ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) و یک نمایشگاه در ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) در غرب اصفهان در این ایام برگزار می شود.


وی در ادامه گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در سطح نواحی بسیج استان از دیگر برنامه های بسیج در هفته دفاع مقدس است و در این نمایشگاه کتاب ها با 60درصد تخفیف ارائه خواهد شد.



جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) از دیگر  برنامه های هفته دفاع مقدس را برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی نیروهای مسلح در سطح استان در 13 رشته و با استعداد1200 نفر، حضور پاسداران، جانبازان و بسیجیان دفاع مقدس در نماز جمعه، غبار روبی مزار شهدا، دیدار بسیجیان و پاسداران با جانبازان آسایشگاههای استان و اکران فیلمهای دفاع مقدس در نواحی بسیج دانست.



وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، نشست های بصیرتی، اجرای برنامه های آغاز سال تحصیلی دانش آموزان و داشجویان با روایت گری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، یادواره شهید جلال افشار در گلستان شهدا، یادواره اساتید شهید در دانشگاه فرهنگیان در هفته دفاع مقدس گفت: این برنامه ها از جمله صدها برنامه بسیج و سپاه در هفته دفاع مقدس است.

 

فدا همچنین راهپیمایی خانوادگی در سطح شهر با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در روز جمعه چهارم مهر و مانور فرهنگی دومین حماسه با موضوع 'تبیین نقش حماسی زنان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و حوزه جنگ نرم' را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد که در روز ششم مهر برگزار می شود.

 

وی در پایان از ویزیت رایگان عموم مردم و بسیجیان در روز دوم مهر و اعزام تیمهای پزشکی به مناطق محروم و برپایی ایستگاه‌های سلامت در نماز جمعه چهارم مهر خبر داد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات