۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۲۱۰۱۹
میثاق طلبگی(21)

میثاق طلبگی پیمان انبیای الهی با پروردگار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند با بیان این‌که میثاق طلبگی همان پیمان انبیای الهی با پروردگار است، گفت: طلاب باید مردم را انبیاگونه هدایت کنند.
حجت الاسلام حاج آقايي مدير حوزه علميه دماوند

حجت‌الاسلام رضا حاجی آقایی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه گفت: وضعیت جهان به گونه‏ای است که نیاز به حضور علما در جامعه جهانی باید پر رنگ‏تر باشد، طلابی که جدید وارد حوزه علمیه می‏شوند با نگاهشان بین‌المللی باشد.


وی ادامه داد: طلاب فرصت کمی دارند و باید با قوت بیشتری در این عرصه قدم بردارند و مسائل اخلاقی را در درون خود تقویت کنند تا بتوانند پاسخگوی مسائل جدید در دنیای امروز باشند.


مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) با اشاره به ابعاد میثاق طلبگی تصریح کرد: میثاق طلبگی همان پیمان انبیاء الهی با پروردگار است که مسؤولیت‏هایی که به عهدشان بود پذیرفته‏اند، طلاب شجرنامه دارند و این شجرنامه برمی‏گردد به انبیا، طلاب باید مردم را انبیاگونه هدایت کنند.


وی تصریح کرد: طلبه اگر میثاق طلبگی را حفظ کند می‏تواند رهبری و هدایت گروهی در جامعه یا جوامع مختلف را بر عهده بگیرد.


استاد حوزه علمیه دماوند طلاب را به فراگیری زبان‌های خارجی توصیه و تصریح کرد: طلاب در کنار درس باید مجهز به ابزارهایی مفید همچون تسلط بر زبان عربی و انگلیسی شوند و ارتباط خود را از طریق این تسلط با کشورهای اسلامی گسترش دهند.


وی با اشاره به دروس اخلاق در حوزه علمیه گفت: دروس اخلاق در حوزه علمیه را کسانی طرح می‏کنند که سخنران هستند امید به خدا داریم اهل دلان و صاحب نفسان بیایند و حوزه را نجات دهند.

حجت‌الاسلام حاجی آقایی ابراز داشت: نسبت به مسائل قرآنی در حوزه به علت این‏که برنامه ریزی نشده است موفق نبوده و اگر تلاشی صورت بگیرد به علت این‏که برنامه ریزی درستی صورت نگرفته زود خاموش می‏شود.


مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) با ابراز تأسف نسبت به این‏که دروس تفسیر و قرآن در حوزه علمیه به عنوان یک درس جنبی شناخته می‌شود، راه نجات از این جنبی بودن دروس قرآن را تقویت کرسی‌های تفسیر و محتوا گرایی عنوان کرد./978/ت303/ی

ارسال نظرات