۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۲۱۱۳۸
امام جمعه شهر ری:

حاکمیت فرهنگ شهادت مانع از نفوذ دشمنان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر ری، گفت: اگر مجاهدت و خون پاک شهدای عظیم الشأن نبود امروز ایران اسلامی تبدیل به جولانگاه آمریکا شده بود.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته نکوداشت تبریز یادواره بزرگ شهدای این شهر با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان در سالن همایش های مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

 


حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی، امام جمعه شهر ری در این یادواره با اشاره به جایگاه رفیع شهدا از دیدگاه مبانی اسلامی و قرآنی اظهار داشت: دفاع از اسلام، ولایت و تاکید بر مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان از رئوس مهم و اصلی وصیت نامه های شهدای دوران دفاع مقدس بوده است.

 


وی با بیان این‌که وصیت‌نامه های شهدا سراسر معارف دینی و توصیه‌های اخلاقی به ملت در هر زمان و مکان است، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های مختلف و یادواره های شهدا یکی از گام های مهم و اساسی برای ترویج فرهنگ شهادت است، به گفته امام راحل ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

 


حجت الاسلام شاهچراغی با تأکید بر بر ترویج فرهنگ ایثار شهادت تصریح کرد: حاکمیت این فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی مانع از نفوذ دشمنان می شود، در حقیقت فرهنگ شهادت یکی از ارکان و عناصر مهم ایستادگی و مقاومت ملت هوشیار و آگاه ایران اسلامی در برابر تهدیدها و فشارهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دشمنان است.

 


وی فراموشی فرهنگ ایثار و شهادت را عامل تسلط دشمنان بر کشور و نفوذ فرهنگ غربی و در نهایت نابودی اعتقادات اصیل اسلامی و شیعی دانست و افزود: باید از زمانی بترسیم که فرهنگ شهادت از کشور اسلامی ایران رخت بر بندد، یادواره های شهدا یکی از سنت های بسیار خوب برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه است.

 


امام جمعه شهر ری یادواره های شهدا را فرصتی ایده آل برای بازشناسی سرداران شجاع و بی ادعای لشکر اسلام دانست و گفت: باید پیام شهدا را مطابق با نیازهای روز جامعه اسلامی عرضه کنیم، باید دانست که اگر مجاهدت و خون پاک شهدا عظیم الشأن نبود امروز ایران اسلامی تبدیل به جولانگاه آمریکا شده بود.

 


همچنین صادق نجفی، شهردار تبریز در سخنانی با اشاره به این‌که مردم تبریز همواره در طول تاریخ در خط مقدم مقابله با دشمنان ایران اسلامی قرار داشته اند، اظهار داشت: تبریز هویت و گذشته پرافتخاری دارد که ولایت مداری، مردانگی و فرهنگ شیعی از جمله این ویژگی هاست.

 


بنابر این گزارش، مدیحه‌سرایی از سوی استاد کلامی زنجانی شاعر رثایی اهل بیت عصمت و طهارت، خاطره‌گویی از دوران دفاع مقدس توسط حاج محسن ایران زاده و تجلیل از مادران، فرزندان نخبه و جانبازان هفتاد درصد که تاکنون از آنان تجلیل نشده بود، از دیگر برنامه های یادواره شهدای تبریز بوده است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات