۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۲۱۳۱۰
حجت الاسلام یونسی:

مشکلات منطقه ای بدون حضور ایران حل نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: کشورهای جهان برای حل مشکلات منطقه ای از ایران درخواست کمک می کنند و به این موضوع رسیده اند که بدون حضور ایران، مشکلات منطقه حل نخواهد شد.
حجت الاسلام علي يونسي سفر حجت الاسلام يونسي به تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی امروز در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که دولت مصمم است تا مشکلات خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران را در سریع ترین زمان رفع کند، گفت: رفع مشکلات خانواده های شهدا وظیفه دولت است.


وی از سفر حجت الاسلام روحانی، رییس جمهور کشورمان در اولین فرصت و برای آشنایی با مشکلات مردم و خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران به آذربایجان شرقی خبر داد و خاطرنشان کرد: هر جامعه ای که ایثار و از خود گذشتگی را تجربه کند، آینده اش تضمین می شود.


دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با اشاره به این‌که ایران اسلامی به لطف ایثارگری های بسیار، به قدرتی بلامنازع در منطقه و جهان تبدیل شده است، افزود: شکست ناپذیری و امنیت ایران، در سایه خون هایی است که به پای انقلاب و درهشت سال دفاع مقدس ریخته شد.


حجت الاسلام یونسی ادامه داد: امروز کشورهای جهان برای حل مشکلات منطقه ای از ایران درخواست کمک می کنند و به این موضوع رسیده اند که بدون حضور ایران، مشکلات منطقه حل نخواهد شد، این در حالیست که زمانی ما از دیگر کشورهای جهان ترس داشتیم اما ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران، این ترس را به شجاعت تبدیل کرد.


وی با تأکید بر این‌که ما به دنبال ساقط کردن دیگر کشورها نیستیم، تصریح کرد: اولویت نخست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ابتدا چاره‌اندیشی برای حل مشکلات کشور است، البته نگرانی کشورهای بیگانه از ایران بی‌جا و بی خود است.


دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از سفرش به استان را بررسی و احصاء مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: این مشکلات با حضور رییس جمهوری و تمهیدات وی مرتفع خواهند شد، البته مشکلات زیاد است که تعدادی در کوتاه مدت و برخی در دراز مدت قابل حل است.


بنابر این گزارش، حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در جریان سفر به آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی بزرگداشت استاد شهریار و نشست علمی این همایش شرکت خواهد کرد.


گفتنی است، حضور در کلیسای ارامنه تبریز از دیگر برنامه های سفر دستیار ویژه رییس جمهور به تبریز است./935/پ203/ج

ارسال نظرات