۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۲۱۳۳۱
معاون اتحادیه دانشمندان جهان اسلام:

غرب با بحران اخلاق و معرفت مواجه است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین‌الملل اتحادیه دانشمندان جهان اسلام، گفت: امرز مردم دنیا از تمدن غربی‌ها خسته شده‌اند و شیفته بازگشت به‌سوی تمدن اسلامی هستند.
حجت الاسلام عباس نصيري فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‎الاسلام عباس نصیری‌فرد، معاون بین‌الملل اتحادیه دانشمندان جهان اسلام امروز در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مدیریت بشر به دست تمدن غربی است که داعیه برتری و مدیریت تمدن های دیگر را دارد، اظهار داشت: همین تمدن امروز با بحران معنویت دچار شده در پیچ تاریخی است.

 


وی تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر مسائل فرهنگی، اخلاقی و معرفتی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: وقتی رهبری در بیانات خود معرفی تمدن نوین اسلامی را یادآور می شوند، معنایش این است که باید به صورت جدی آن را ترویج و توسعه دهیم تا بتوانیم از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

 


حجت الاسلام نصیری فرد با بیان این‌که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر پایه ولایت بنا نهاده شده و نماینده تفکر اسلامی جهان است، ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد جنبه های تمدن اسلامی را به دنیا صادر کند، باید به صورت جدی به آن شناخت این تمدن و راهکارهای صدور آن بپردازد، وگرنه در حد توصیه خواهد ماند.

 


وی تمدن اسلامی را بر اساس تمدن نظام خلقت الهی عنوان کرد و گفت: برای زمامداری این تمدن و نظام باید انسان کاملی باشد تا بتواند بر اساس تفکر قرآن جامعه را مدیریت کند که در اینجا نقش امام به خوبی احساس می شود، امرز مردم دنیا از تمدن غربی‌ها خسته شده‌اند و شیفته بازگشت به‌سوی تمدن اسلامی هستند.

 


معاون بین‌الملل اتحادیه دانشمندان جهان اسلام با اشاره به این‌که غرب در الگوسازی بسیار توانمند بوده و با استفاده از رسانه تمدنش را بر دنیا غالب کرده‌ است، اظهار داشت: این وظیفه ماست که بر اساس نظام خلقت تمدن‌سازی کنیم و لازمه تمدن‌سازی نوین، پویا بودن دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.

 


حجت الاسلام نصیری فرد با اشاره به اینکه در تمدن غرب حکمت نادیده گرفته شده است، اظهار کرد: تمدن غرب خود بنیاد است و به‌خاطر نبود منبع، قدرت پاسخگویی به معنویات را نداشته و از این‌رو شکاکیت و لذت‌گرایی مبنای فرهنگ و هنر تمدن غرب شده است، اگر غربی‌ها نهج‌البلاغه امام علی(ع) و تعالیم امام صادق(ع) داشتند، اکنون در دنیا غوغا می‌کردند.

 


وی با ابراز تأسف از روند تدریس کتب وارداتی و تاریخ گذشته غرب در دانشگاه های کشور تصریح کرد: امروز کتبی که مورد تأیید خود غربی‌ها هم نیست، در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود که اگر این کتاب‌ها را نقد کنیم، انگ بی‌سوادی به ما می‌زنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات