۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۲۱۳۶۰
دبیر ستاد عالی کانون های مساجد:

وجود بیش از هشت هزار کانون مساجد در روستاهای کشور

خبرگزاری رسا ـ گفت: حجت الاسلام سلیمانی گفت: در حال حاضر بیش از 18 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور راه اندازی شده است که از این تعداد ،8 هزار و 800 باب در روستاها قرار دارد.
ارباب سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور عصر امروز 26 شهریور در نشست خبری با موضوع کنگره نخبگان روستایی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 18 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور راه اندازی شده است که از این تعداد 8 هزار و 800 باب در روستاها وجود دارد.

 

وی با بیان این که کانون های فرهنگی هنری مساجد در روستاها مشعلی برای پیشرفت هستند، تصریح کرد: سیاست گذاری های ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور براین اساس است که 60 درصد کانون ها در روستاها و 40 درصد در شهرها تأسیس شود.

 

راه اندازی 968 کانون مساجد در خراسان رضوی

وی با بیان این که تا پایان برنامه پنجم توسعه شاهد راه اندازی 22 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور خواهیم بود، تصریح کرد:  در حال حاضر خوشبختانه در خراسان رضوی هم 968 کانون در روستاهای استان راه اندازی شده است و مورد حمایت ستاد عالی کانون های مساجد است.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این که پیشرفت در روستاها یکی از حرکت هایی است که درحال حاضر وزارت ارشاد به آن اهتمام دارد، گفت:براساس ماده شش برنامه پنجم توسعه ارتقاء کارکردهای فرهنگی کانون های مساجد در روستاها برای ستاد عالی مکلف شده است.

 

وی در ادامه تشریح دیگر فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد در روستاها اظهار داشت: در حال حاضر چهار میلیارد تومان کتاب به ده هزار کتابخانه مساجد اهدا شده است و در همین راستا نیز نرم افزارهای کتابخانه ای، میز، قفسه و کامپیوتر نیز در اختیار کتابخانه قرار گرفته است.

 

وی افزود: برگزاری جشنواره سرود رضوی روستاییان که در هرمزگان برگزار می شود نیز از جمله دیگر فعالیت های کانون های مساجد است که این جشنواره ویژه اعضای روستایی کانون های مساجد است که در مرحله استانی انتخاب و سپس به مرحله کشوری راه می یابند و گروه های سرود روستایی با هم به رقابت می پردازند.

 

مشاور وزیر ارشاد در ادامه از اختصاص 50 میلیون تومان از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جماعات برای راه اندازی کانون های مساجد در مصلاها خبرداد و اظهار داشت: در سال جاری همچنین سرانه کانون های مساجد روستایی بیش از کانون های شهری افزایش یافته است.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دلیل افزایش سرانه کانون های مساجد روستایی را جبران عقب ماندگی های فرهنگی در روستاها عنوان کرد./934/پ202/ب5

ارسال نظرات