۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۲۱۳۸۰
از سوی مؤسسه تخصصی امیر بیان؛

نام نویسی دوره‌ آموزش تخصصی روش سخنرانی دینی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ موسسه فرهنگی و تخصصی خطابه امیربیان در راستای فعالیت‏های آموزشی خود، پنجمین دوره‎ آموزش تخصصی روش سخنرانی دینی را ویژه طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار می‎کند.
امير بيان

 حجت الاسلام سامان هادی پور، مدیر موسسه فرهنگی و تخصصی خطابه امیربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری پنجمین ‎دوره‌ آموزش تخصصی روش سخنرانی دینی، ویژه طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و اصفهان خبر داد.

 

وی داشتن مدرک سطح یک حوزه را از شرایط نام نویسی در این دوره‌ها برشمرد و اظهار داشت: طلاب تنها با داشتن مدرک اتمام پایه ششم حوزه می‌توانند برای شرکت در این دوره‌ها نام نویسی کنند و الزام به تلبس و محدویت سنی نیز در این دوره‌ها وجود ندارد.

 

حجت الاسلام هادی پور، زمان نام نویسی را از 20 شهریور ماه تا 10 مهرماه اعلام کرد و افزود: نام نویسی در این دوره‌ها تنها به صورت حضوری صورت می‌گیرد و طلاب می‌توانند با مراجعه به مؤسسه امیر بیان به نشانی قم، خیابان صفائیه، کوچه 21، پلاک 12 جهت نام نویسی اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: طول این دوره‌ها دوسال است که طلاب در سال اول دروس دوره مقدماتی و در سال دوم دروس دوره تکمیلی را می‌گذارنند و پس از اتمام دوره و قبولی به آن‌ها گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

 

مدیر موسسه فرهنگی و تخصصی خطابه امیربیان اظهار داشت: برای دو سال تحصیلی طلاب دوازده فصل آموزشی تعریف شده است که در سال نخست با کلیات و مبانی نظری روش سخنرانی دینی، روش آماده سازی سخنرانی، روش‌های انگیزه سازی در سخنرانی، روش اغنا اندیشه در سخنرانی، شیوه‌های پرورش در سخنرانی و روش‌های رفتار سازی در سخنرانی آشنا می‌شوند.

 

وی ادامه داد: همچنین در دوره تکمیلی مبلغان با روش‌های سخنرانی شادی آفرین، روش‌های ماندگاری کلام، فنون و فرمول‌های جذابیت در سخنرانی، روش سخنرانی چند رسانه ای، روش‌های ذکر مصیبت در سخنرانی و روش‌های روایتگری فرهنگ ایثار و شهادت شناخت پیدا می‌کنند.

 

حجت الاسلام هادی پور گفت: باتوجه به اینکه طلاب همزمان با این دوره‌های آموزشی، تحصیلات حوزوی خود را طی می‌کنند، از این رو جلسات آموزشی 6 ساعت در هفته برگزار می‌شود که طلاب می‌توانند با توجه به شرایط تحصیلی خود زمان و روز درس‌ها را انتخاب کنند.

 

وی ادامه داد: برای ورود به این مؤسسه تنها یک مصاحبه علمی از مبلغان گرفته می‌شود و آزمون ورودی ندارد و موضوعات مصاحبه؛ استعداد شناسایی، مباحث علمی، مهارتی و عقیدتی سیاسی خواهد بود.

 

مدیر موسسه فرهنگی و تخصصی خطابه امیربیان، افتتاحیه رسمی سال تحصیلی جدید این مؤسسه را 15 مهرماه اعلام کرد و افزود: آن دسته از مبلغان که در مصاحبه ورودی این مؤسسه قبول شوند از 21 مهرماه در کلاسهای آموزش شرکت خواهند کرد.

 

وی گفت: همزمان با شهر قم این دوره‌های آموزش در اصفهان هم برگزار می‌شود که طلاب در اصفهان می‌توانند برای نام نویسی در این دوره‌ها به مدرسه علمیه ولیعصر مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام هادی پور گفت: در حال حاضر حدود 1000 طلبه از حوزه علمیه قم، اصفهان و تهران در این مؤسسه آموزش‌های تخصصی روش سخنرانی دینی را تعلیم می‌بینند.

وی به اهمیت تبلیغ سنتی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در جمع طلاب گیلان فرمودند: «هیچ کس گمان نکند که اهمیت منبر و مسئله گویی و جلسات گوناگون روحانیون، امروز کمتر از دیروز است.» بنابراین اهمیت دادن به این موضوع از سوی مؤسسه امیربیان، در حقیقت لبیک گفتن به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن: 37832704 و پیش شماره 025 تماس بگیرند./917/ت302/ی 

ارسال نظرات