۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۲۱۴۲۰
آیت الله نوری همدانی:

علما و خواص نسبت به خطر جریانات تکفیری روشنگری کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی جریانات تکفیری، طالبان و داعش را مروج اسلام ساختگی استکبارجهانی دانست و گفت: آنها می‌خواستند با حمایت مالی از این گروهک‌ها اسلام واقعی را کنار بزنند اما اکنون بلای جان خودشان شده ‌است.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب خواهر، اسلام جریانات تکفیری، طالبان و داعش را ساختگی خواند و اظهار داشت: این نقشه شوم استکبار برای کنار زدن اسلام واقعی است.


وی با اشاره به ائتلاف آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی،‌عربستان، قطر، فرانسه و آلمان علیه داعش، گفت: اینها با پول نفت عربستان و قطر داعش را بوجود آوردند به سوریه فرستادند تا یکی از محورهای مقاومت علیه اسرائیل را خاموش کنند اما موفق نشدند و اکنون بلای جان خودشان شده است.


این مرجع تقلید با تأکید بر این که جامعه اسلامی باید در برابر توطئه‌های شوم استکبارجهانی هوشیار باشد، ابراز داشت: در این عرصه خواص از جمله علما و نخبگان وظیفه‌ای فراتر از عامه مردم دارند و باید مردم را بیدار کنند و آنها را به استقامت و پایداری تشویق کنند تا در همه صحنه‌ها حضور داشته باشند.


حضرت آیت الله نوری همدانی به اهمیت درک مقتضیات زمان از سوی خواص جامعه اشاره کرد و گفت: امام(ره) توانست با شناخت صحیح از شرایط زمان خود این انقلاب را بر اساس اسلام ناب پایه گذاری کند، اما از همان آغاز نهضت دشمنان اسلام آرام ننشستند و با جنگ تحمیلی 8 ساله و فتنه‌های گوناگون تلاش کردند که این انقلاب را زمین بزنند.


وی افزود: به دلیل این که جایگاه ولایت فقیه در اعماق روح مردم رسوخ کرده است و آن را استمرار ولایت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)می دانند و همه عرصه‌ها فوج فوج برای دفاع از این انقلاب برمی خیزند و در طول این سه دهه توانسته‌اند با اقتدار انقلاب را حفظ کرده و دشمنان را عقب برانند.


حضرت آیت الله نوری همدانی در تفسیر آیه«وَ اذْکُرُوا إِذْ أَنْتُمْ قَلیلٌ مُسْتَضْعَفُونَ فِی الْأَرْضِ تَخافُونَ أَنْ یَتَخَطَّفَکُمُ النَّاسُ فَآواکُمْ وَ أَیَّدَکُمْ بِنَصْرِهِ وَ رَزَقَکُمْ مِنَ الطَّیِّباتِ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ»گفت: ملت ایران پیش از انقلاب جزو اقلیت‌ها بود، دچار استضعاف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بود، ‌هر لحظه می ترسید که غرب یا شرق به آنها حمله کند اما خداوند ملت ما را کمک و تأیید کرد.


وی با اشاره مخدوش شدن جایگاه واقعی زنان از سوی غربی‌ها، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی این بود که شخصیت واقعی زن را به جهانیان معرفی کرد؛ امروزه زنان کشور ما در همه عرصه‌های اجتماعی دوشادوش مردان فعالیت می کنند؛ به ویژه تحصیل خانم‌ها در علوم اسلامی و تأسیس حوزه علمیه خواهران نیز از نعمت بزرگی است که در سایه انقلاب به وجودآمده است.


آیت الله نوری همدانی یکی کارهای مهم و بسیار تأثیرگذار زنان در جامعه را تربیت فرزندان صالح و انقلابی دانست و تأکید کرد: فرزندان بیش از پدر تحت تأثیر روحیات و اخلاق مادر خود هستند بنابراین مادران با ایمان، با تقوا، انقلابی و با سواد می توانند با تربیت نسلی متدین وانقلابی جامعه را متحول کنند.


وی با اشاره به نزدیک بودن هفته دفاع مقدس ایثارگری‌های زنان در خط مقدم و پشت جبهه اشاره کرد و گفت:همان گونه که امام(ره) نیز بارها تأکید فرمودند سهم زنان در انقلاب و دفاع مقدس بیش از مردان است چراکه آنها افزون بر این که فرزندان و همسران خود را برای حضور در این عرصه‌ها تشویق می کردند، خود نیز عملا وارد میدان می شدند و شهدای بسیاری نیز در این راه تقدیم کرده‌اند./928/پ202/ی

ارسال نظرات