۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۲۱۴۷۶
سخنران حرم رضوی:

حیات ما به برکت وجود ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم رضوی با اشاره به این که هستی همه موجودات عالم به برکت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است، گفت: ائمه اطهار(ع)، نه تنها برای انسان ها بلکه برای تمام عالم منشأ اثر هستند.
حیات ما به برکت وجود ائمه اطهار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی مهدوی نیا، سخنران حرم رضوی، امروز در رواق امام خمینی(ره)، حرم مطهر رضوی گفت: ائمه اطهار(ع) برکت برای عالم هستی هستند.

 

وی با اشاره به این که ائمه اطهار(ع)، شجره طیبه هستند، اظهار کرد: امام باقر(ع) فرمودند: «شجره طیبه نام درختی است که ریشه آن، وجود نازنین رسول الله(ص)، تنه آن امیرالمؤمنین(ع)، شاخه آن، حضرت زهرا(س)، میوه های آن، ائمه اطهار(ع) و برگ های زینتی آن، شیعیان هستند».

 

سخنران حرم رضوی گفت: تشبیه برگ های، درخت شجره طیبه به شیعیان حضرت علی(ع) نشان از جایگاه و عظمت شیعیان دارد؛ چرا که وقتی درخت برگ ندارد، زینتی ندارد.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان این که ائمه اطهار(ع) برکت برای عالم هستی هستند، افزود: خداوند در قرآن می فرماید: «قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى، بگو: به ازاى آن [رسالت‏] پاداشى از شما خواستار نیستم». از این رو زمانی که انسان به زیارت ائمه اطهار(ع) مشرف می شود، مزد رسالت ایشان را می پردازید.

 

وی ابراز کرد: امام جواد(ع) فرمودند: «نحن خزّان علم الله؛ ما خزانه داران علم خداوند هستیم»، از این رو انسان ها هر لحظه در محضر ائمه معصومین(ع) هستند.

 

سخنران حرم رضوی ابراز کرد: در روایت آمده است قبل از این که ملائکه تسبیح خداوند را بگویند، نورانیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، موجود بوده و خداوند را تسبیح می گفتند، ملائکه تسبیح گفتن را از ائمه اطهار(ع)، آموختند و زمانی که خداوند، حضرت آدم را خلق کرد، نورانیت اهل بیت(ع) را در صلب حضرت آدم قرار داد.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: ائمه اطهار(ع)، نه تنها برای انسان ها بلکه برای تمام عالم منشأ اثر هستند، در روایت می خوانیم، «لَولا الحُجة لَساخت الأرضُ بأهلها، اگر حجت در روى زمین نباشد، زمین، مردم را به کام خود فرو مى کشد.»، از این رو زندگی و حیات ما به برکت وجود ائمه اطهار(ع) است و تمام عالم هستی نسبت به ائمه اطهار(ع) معرفت دارند./1309 /پ202/ب5

ارسال نظرات