۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۲۱۴۸۳
رییس اداره اوقاف نجف‌آباد خبر داد؛

اتمام عملیات عمرانی امامزاده ساره مریم جوزدان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد گفت: عملیات عمرانی تربت خانه امامزاده ساره مریم جوزدان به اتمام رسید.
 امامزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام علی کریمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد، گفت: عملیات سفت‌کاری تربت‌خانه و ضریح مقدس امامزاده ساره مریم جوزدان به اتمام رسید.

 

 

وی تصریح کرد: این طرح که شامل گنبدگزاری و سفت‌کاری تربت‌خانه آستان مقدس این امامزده واجب‌التعظیم است، بالغ بر دو ماه به طول انجامید.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد ادامه داد: اجرای این طرح با اعتباری بالغ بر دو میلیاردو 500 میلیون ریال انجام شد.

 

 

وی افزود: مبلغ فوق‌الذکر از محل اعتبارات سازمان اوقاف در غالب وام، درآمد ضریح و نزورات مردم تامین شده است.

 

 

حجت الاسلام کریمی با بیان این که این آستان دارای تربت خانه‌ای با مساحت 400 مترمربع است، بیان کرد: سازه اولیه گنبد جدید این امامزاده از دو لایه درونی و بیرونی از جنس آهن  در ارتفاع 18 مترساخته شده  و پس از آن پوسته نهایی برروی آن قرار می‌گیرد.

 

 

وی متذکر شد: امامزاده «ساره مریم» واقع در روستای «جوزدان» از توابع نجف‌آباد اصفهان بنایی متعلق به قرن ششم هجری و دوره ایلخانی است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسید./939/د101/ب4

ارسال نظرات