۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۲۱۴۹۳
نماینده مجلس خبرگان:

انس و الفت با مفاهیم الهی زمینه ساز هدایت قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انس و الفت با مفاهیم انسان ساز الهی زمینه ساز هدایت قرآنی است، گفت: وقتی آیات قرآن به عنوان الهام الهی بر دل نازل و جذب می شود انسان متناسب آن تحول پیدا می کند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان پنج شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در گرگان بر ضرورت تقویت جایگاه زبان عربی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: چون کلام الهی به زبان عربی بر پیامبر نازل شده و امروز در اختیار ما قرار گرفته است و به همین دلیل باید از این زبان ارزشمند حراست کنیم.

 

وی با بیان این که برای درک و فهم صحیح کلام پروردگار باید به زبان عربی هم مسلط باشیم، افزود: کلام الهی سرشار از مطالب عمیق و کاربردی برای زندگی فردی و اجتماعی بشریت است که باید در جهت فراگیری مناسب و فهم آن تلاش کنیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که راه فهم و عمل به دستورات قرآنی یادگیری و تلاوت مستمر این کتاب آسمانی است تا آیات الهی در جان آدمی نفوذ کند، خاطرنشان کرد: بزرگان دین ارتباط با قرآن و تلاوت آن را در شبانه روز سفارشی کرده‌اند.

 

وی با اشاره به این که انس و الفت با مفاهیم انسان ساز الهی زمینه ساز هدایت قرآنی است، تصریح کرد: وقتی آیات قرآن به عنوان الهام الهی بر دل نازل و جذب می شود انسان متناسب آن تحول پیدا می کند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به مباحث ارزشمند علمی و آموزشی در قرآن کریم، افزود: هرکسی می‌خواهد در علم و دانش پیشرفت داشته باشد باید در درجه اول در قرآن کریم تدبیر داشته باشد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که باید تلاش شود جوانان و نوجوانان در سنین مختلف بیش از این با قرآن مأنوس شوند و آن را در زندگی خود وارد کنند، گفت: بهره‌‌گیری از مفاهیم قرآنی در متن زندگی انسان‌ها ضرورتی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

 

وی با بیان این که مفاهیم قرآنی باید از دوران کودکی در میان کودکان و نوجوانان ترویج شود، خاطرنشان کرد: انس و الفت با کلام الهی ما را در برابر هر گونه خطا و انحرافی مصون خواهد داشت.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که خانواده ها باید آشنایی با قرآن و مفاهیم حیات بخش آن را جزء اولویت های آموزشی خود به فرزندان قرار دهند، تصریح کرد: ترویج صحیح مبانی قرآنی در میان خانواده ها به حتم فرزندانی دیندار و ارزشی را به جامعه اسلامی تحویل خواهد داد.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که شرایط امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، افزود: هزاران شبکه مخرب ماهواره ای و پایگاه اینترنتی به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا هویت دینی نسل جوان ما را نابوده کرده و افکار پلید شیطانی و منحرف را جایگزین آن کنند.

 

نماینده ولی‏فقیه در گلستان، آشنایی مرحله‏ای دانش‏آموزان با قرآن را ضروری دانست و گفت: متأسفانه در گذشته، کتاب‏های درسی حاوی مطالبی بودند که به جای جذب دانش‏ آموزان به سمت دین، موجب دین‏ گریزی آنها می‏شد.

 

آیت‌الله نورمفیدی بر تخصصی شدن آموزش قرآن تاکید کرد و گفت: رشته‏های مختلف قرآنی باید به صورت تخصصی و از سوی مؤسساتی که در آن زمینه تخصص دارند، آموزش داده شوند.

 

امام جمعه گرگان، تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی را در استان ضروری دانست و گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید در همه فعالیت‏های قرآنی حضور مؤثر و چشمگیر داشته باشد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات