۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۲۱۵۰۶
امام جمعه سپیدان:

روحانیت دوست دولت است اما از تذکر دادن ابایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سپیدان گفت: روحانیت با دولت و مسؤولان اجرایی مانند یک دوست برخورد می‌کند؛ اما اگر مواردی نیاز به تذکر داشته باشد، کوتاهی نخواهد کرد.
حجت‌الاسلام موسوي انور، امام جمعه سپيدان

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سید عبدالرحمن موسوی انور، امام جمعه سپیدان، در جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز که در شهرستان سپیدان برگزار شد گفت: سپیدان دارالمؤمنین و شهرستان مساجد است و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان و در آستانه یک تحول بزرگ فرهنگی قرار دارد.

 

وی افزود: بیست و چهارم مهر ماه سال جاری یادواره شهید قنوتی را برگزار خواهیم کرد، انسان فوق‌العاده‌ای که مقام معظم رهبری در خصوص او فرمودند:« اگر شیخ شریف شهید نمی‌شد خرمشهر از دست نمی‌رفت چون او خیلی شجاع و انقلابی بود.» و این جمله نشان دهنده شناخت عمیق ایشان از شخصیت ان شهید بزرگوار است.

 

امام جمعه سپیدان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص معرفی اسطوره‌های دینی، فرهنگی و تاریخی به نسل جوان ابراز داشت: شهید قنوتی در قبل از انقلاب با فدائیان اسلام ارتباط داشت و در زمان رژیم طاغوت نیز اهل مبارزه و کار و فعالیت بود به طوری که مردم استان‌های فارس، یاسوج ، قم، لرستان و خوزستان فعالیت‌های ایشان را هیچ گاه از یاد نخواهند برد.

 

حجت‌الاسلام موسوی انور افزود: آن عالم ربانی در زمان جنگ، ستادهای پشتیبانی از جبهه را جهت تأمین تدارکات و مایحتاج رزمندگان به وجود آورد و با دیدن اوضاع وخیم جبهه و کارشکنی‌های برخی مسؤولان مانند بنی صدر؛ به تشکیل گروه‌های چریکی الله اکبر اقدام کرد که تبدیل به لشکر الله اکبر در خرمشهر شد.

 

وی با تصریح بر اینکه فعالیت و خدمات شهید حجت‌الاسلام قنوتی بسیار بیشتر از شهید جهان آرا بود، گفت: شهید جهان آرا در بین مردم بیشتر مشهور شد، در حالی که تحت نظر شهید قنوتی فعالیت می‌کرد و باید این الگو به نسل جوان و به ویژه طلاب جدیدالورود معرفی شود و به همین منظور سال آینده کنگره ملی ان شهید سرافراز بر گزار خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تغییر و تحول در دولت‌ها یک مسأله حق است اما باید با تیزبینی مراقب بود نیروهای ارزشی و انقلابی از بدنه مدیریتی نظام فاصله نگیرند. زیرا این‌ها همان افرادی هستند که به فرمایش مقام معظم رهبری؛ سینه چاکان انقلابند.

 

وی تصریح کرد: روحانیت با دولت و مسؤولان اجرایی مانند یک دوست برخورد می‌کند؛ اما اگر مواردی نیاز به تذکر داشته باشد، کوتاهی نخواهد کرد./919/د102/ب4

ارسال نظرات