۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۲۱۵۲۳
امام جمعه زنجان:

هدف آمریکا از ایجاد گروه‌های تروریستی حفظ امنیت اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به اهداف آمریکا از ایجاد گروه های تروریستی در منطقه گفت: آمریکا برای تأمین منافع مادی خود و تأمین امنیت رژیم جعلی اسرائیل از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می کند.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به سال های آغاز جنگ تحمیلی گفت: با تهاجم صدام بعثی و با تحریک آمریکا و ایادی استکبار جهانی، جنگ علیه ایران رقم خورد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر در طول هفته دفاع مقدس به علل و عوامل تحمیل جنگ و مقاومت مردم در طول دوران هشت سال مقدس و حفظ تمامیت ارضی نیز پرداخته شود، حق مطلب ادا نشده است و باید برای تبیین ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس بیشتر تلاش کرد.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به دلایل پیروزی ایران اسلامی در جنگ هشت ساله تحمیلی اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت مردم، هدایت‌های بی‌نظیر امام خمینی(ره) و استقامت نیروهای نظامی و انتظامی و حضور بسیج در این عرصه موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شد.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت های دوران دفاع مقدس تصریح کرد: باید برای تبیین آثار و نتایج انقلاب اسلامی به نسل جوان جامعه تلاش کرد که البته جنگ همواره دارای تلخی هایی نیز بود که صداقت مردم سبب شد تا امدادهای خداوند شامل مردم ایران شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه افزود: این پیروزی تنها از سوی یک بخش جامعه محقق نشد و همه افراد جامعه در خاکریزهای مختلف موجب پیروزی نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس شدند.

 

خطیب جمعه زنجان در ادامه با اشاره به سوم مهر ماه سالگرد حمله آمریکا به مردم بی گناه افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم گفت: جنایت‌های بزرگ در سراسر جهان با دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم استکبار جهانی به ویژه آمریکا صورت می‌گیرد.

 

وی در ادامه داعش را دست پرورده آمریکا در منطقه خواند و تأکید کرد: گروه تروریستی داعش با حمایت کشورهای مورد توجه آمریکا تشکیل شد که البته مقام معظم رهبری با دادن پاسخ های صریح و قاطعانه به بهانه گیری آمریکایی ها توطئه دشمن را در این زمینه خنثی کرد.

 

امام جمعه زنجان در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا برای تأمین منافع مادی خود و همچنین برای تأمین امنیت رژیم جعلی اسرائیل گروه‌های تروریستی را در منطقه ایجاد کرده و از آنها حمایت می کند. /949/پ201/ب4

ارسال نظرات