۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۲۲۱۵۸۴
استاد حوزه علمیه قم:

زیارت با معرفت مقدمه سنخیت با امام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مومنی گفت: برای نزدیک شدن به امام معصوم(ع)، سنخیت لازم است و سنخیت نیز از طریق زیارت با معرفت حاصل می شود.
حجت الاسلام سيد حسين مؤمني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم، عصر امروز در صحن جامع حرم مطهر رضوی با اشاره به 23 ذی القعده، روز زیارتی امام رضا(ع) گفت: برای نزدیک شدن به امام، سنخیت لازم است که قسمت اصلی آن به دست انسان حاصل می شود.

 

وی، دو امر تخلیه و تحلیه را برای موفقیت در سنخیت ضروری دانست و افزود: تخلیه، پاک کردن روح و جان از رذایل اخلاقی و تحلیه، انجام دادن مکارم و محاسن اخلاقی است.

 

حجت الاسلام مؤمنی خاطرنشان کرد: وقتی تخلیه و تحلیه انجام شود، سنخیت به وجود می آید و وقتی سنخیت به وجود آمد، قطعا انضمام به امام حاصل می شود و به دست آوردن سریع این دو، از طریق زیارت، الطاف و نگاه امام رضا(ع)  امکان پذیر است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به آیات قرآن توصیه کرد: برای عرض حاجت به درگاه خداوند، حضرات معصومین(ع) را واسطه قرار دهید و از همه جا انقطاع داشته باشید تا فرج تحقق یابد.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) که فرمودند: « پدر من را زیارت نمی کند مگر خواص از شیعیان ما به شرط زیارت با معرفت»، گفت: منظور از زیارت با معرفت این است که بدانی او امام است، اطاعت ایشان واجب است، غریب و شهید است.

 

حجت الاسلام حسینی، با تأکید بر این که از طریق زیارت با معرفت می توان به سنخیت دست یافت، در خصوص کسب معرفت برای زیارت امام رضا(ع)، کتاب های جامع الحدیث شیعه(جلد 15)، کتاب المزار، فصل زیارات امام رضا(ع) و کامل الزیارات ابن بویه را معرفی کرد./1310/پ202/ب5

 

ارسال نظرات