۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۲۱۶۰۸

دوره آموزش بدو تبلیغ مبلغان در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزش بدو تبلیغ مبلغان به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد.
همايش آموزشي توجيهي مبلغان و مبلغات مدارس امين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره آموزش بدو تبلیغ مبلغان به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز 29 شهریورماه در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه قم برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل همکاری‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت حضور مبلغان در مدارس اظهار داشت: مبلغان با تبلیغ هنرمندانه در مدارس و انتقال آن به خانواده‌‌ها و جامعه می‌توانند در ارتقای سطح معنویت و امنیت اخلاقی دانش‌آموزان مؤثر باشند.

حجت الاسلام حسین مردان‌پور به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره و تصریح کرد: بی‌بی‌سی با هیاهو و تشکیل اتاق فکر علیه حضور روحانیان در مدارس جنگ رسانه‌ای به راه انداخته است و این در حالی است که بهائیان، وهابیان و زرتشتیان در میان قشر جوان تبلیغ می‌کنند.

مدیرکل همکاری‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه با اشاره به اذعان آموزش و پرورش در موفقیت مبلغان مدارس امین ابراز داشت: تبلیغ در مساجد نباید روحانیان را از تبلیغ در مدارس غافل کند زیرا در مدیریت فرهنگی جامعه، مدارس نقش ویژه‌ای دارند.

وی با بیان این که مباحث فرهنگی و تربیتی مدارس با مبلغان است، اذعان کرد: مبلغان با همکاری کادر مدرسه توانسته‌اند حتی در ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان نیز مؤثر باشند.

حجت الاسلام مردان‌پور، مهارت‌های تبلیغ را در ایجاد مقبولیت و محبوبیت مبلغان مؤثر دانست و تأکید کرد: برای ایجاد مقبولیت به تخصص و بالابردن سطح علمی احتیاج است اما محبوبیت به اخلاق، رفتار و نوع ارتباط با دانش‌آموزان بستگی دارد.

وی محور قرار دادن روحانی به عنوان مجری طرح تربیت دینی در مدارس را ضروری عنوان کرد و افزود: مبلغان برای تربیت موفق دانش‌آموزان و همچنین تبلیغ کارآمد، نخست باید با فضای فکری دانش‌آموزان، اولیا و متون درسی آنها در هر سطح آشنا شوند.

حجت الاسلام مردان‌پور با اشاره به تأثیر فضای ماه رمضان در ارتقای معنویت جامعه و کاهش جرائم خاطرنشان کرد: فضای معنوی ایجاد شده از سوی مبلغان در مدارس بر دانش آموزان، خانواده‌ها و حتی جامعه تأثیر گزار است چنانکه برخی از اولیای دانش‌آموزان از معنویت فرزندانشان ابراز خوشحالی کرده و در برخی از موارد تأثیر گرفته‌اند.

وی آشنایی روحانیان با فضای تربیتی و فکری در هر منطقه را مهم خواند و یادآور شد: اگر مبلغان با اولیای دانش‌آموزان، فضای فکری و تربیتی خانواده‌ها آشنا نباشند در تبلیغ مؤثر و کارآمد دچار مشکل خواهند شد.

حجت الاسلام مردان‌پور با بیان گام‌های تبلیغ کارآمد در مدارس اضافه کرد: ارتباط مؤثر و پیوسته، تفهیم مطلب به مخاطب، تأثیرگزاری، تصمیم گیری شنونده برای عمل به شنیده‌ها و تصدیق گوینده از گام‌های تبلیغ است.

مدیرکل همکاری‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه در پایان ارتباط مؤثر و پیوسته را دارای روش‌های مختلفی دانست و گفت: از روش‌های ارتباط سازنده می‌توان به گشاده‌رویی، صله رحم، همجواری، ابراز عواطف مثبت، کرامت بخشی به مخاطب، بیان مهربانانه در لحن و گفتار اشاره کرد./908/پ202/ی

ارسال نظرات