۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۲۱۶۲۴
مدیر حوزه های علمیه لرستان: خبرداد؛

ارتقا دو مدرسه علمیه لرستان به سطح دو

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت و بقیة الله الاعظم نورآباد به سطح دو ارتقا یافتند.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه، بیان داشت: مدارس علمیه لرستان از جهت کمی و کیفی نسبت به گذشته سال تحصیلی را با شرایط بهتری آغاز کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت مدارس علمیه لرستان در راستای تربیت دینی طلاب، افزود: مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت و بقیة الله نورآباد به سطح دو ارتقا یافتند.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که مدیران، معاونان و اساتید حوزه های علمیه برای رشد و ترقی طلاب در حوزه دین تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: ما مقدماتی برای رشد و پیشرفت معنوی و علمی طلاب در جامعه هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از طلاب انتظار می رود در فراگیری علوم دینی تلاش کنند و در جهت فراگیری دروس خویش کوتاهی نکنند، تحصیل آنان همراه با خلوص نیت و برایی رضای حضرت حق باشد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که طلبه با دو بال علم و تهذیب در رابطه معنوی با خداوند پیشرفت می کند، افزود: هرکدام بدون دیگری موجب خسارت می شود.

وی با اشاره به وجود گروه های انحرافی، افراطی و تفریطی در جهان، خاطرنشان کرد: طلبه انقلابی باید با تحصیل علوم دینی، در جهت خودساختگی حرکت کند.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به این که مسیر انقلاب با ولی فقیه هماهنگ است، بیان داشت: طلاب باید این مسیر را تشخیص دهند تا بتوانند در شرایط سخت و دشواری که دشمنان اسلام به وجود آورده به وظیفه خویش عمل کنند.

حوزه های علمیه نقش بسزایی در تربیت و هدایت افراد جامعه دارند

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که حوزه های علمیه نقش بسزایی در تربیت و هدایت افراد جامعه دارند، افزود: حوزه های علمیه می توانند عمیق ترین تأثیرات را در فرهنگ دینی مردم داشته باشند.

وی در ادامه با بیان این که آحاد جامعه در تربیت دینی و اسلامی افراد نقش دارند، بیان داشت: مبلغان و اساتید حوزه های علمیه وظیفه ای مضاعف در این راستا برعهده دارند.

حجت الاسلام مبلغی تصریح کرد: حوزه های علمیه با تربیت طلاب و رواج اخلاق اسلامی در جامعه باید در جذب جوانان و تربیت آنان تلاش کنند./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات