۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۲۱۶۶۵

30 هزار متر مربع از اراضی آستان مقدس امامزاده ابراهیم تسطیح لیزری شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلگه‌و‌جرقویه از تسطیح 30 هزار متر مربع از اراضی آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) خبر داد.
اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسین اکبر رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلگه و جرقویه  گفت: 30 هزار مترمربع از اراضی آستان مقدس امامزاده ابرهیم(ع) خویا در طول طرح مودت تسطیح شد.

 

وی تصریح کرد: تسطیح لیزری همان صاف کردن سطح زمین کشاورزی جهت افزایش راندمان کار و استفاده از کل زمین و نیز آماده‌سازی زمین جهت کشت مکانیزه محصول و انتقال سیستم  آبیاری سنتی به آبیاری قطره‌ای است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلگه و جرقویه به بیان مزایای تسطیح لیزی نسبت به سنتی اشاره کرد و ادامه داد: کاهش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت، کاهش هزینه‌های تسطیح نسبت به شیوه‌های سنتی، دقت بسیار بالای تسطیح (5میلی متر در 110 متر)، عدم نیاز به تجهیزات نقشه برداری و علوم مهندسی و مهندس نقشهبردار از مزایای این روش است.

 

اکبر ادامه داد: عدم نیاز به ماشین آلات سنگین راهسازی و جلوگیری از فشردگی خاک، عدم نیاز به میخ کوب، عدم نیاز به سواد و دانش بالا ، شیبدهی بسیار دقیق (0.01درصد) در دو جهت طولی و عرضی و تعویض شیب با زدن چند کلی، سرعت عمل بسیار بالای دستگاه‌های تسطیح لیزری و کاهش زمان تسطیح از دیگر مزایای این طرح است.

 

وی افزود: این اقدام در طول طرح مودت توسط خیر نیک‌اندیش حاج رضا یوسفی با اعتباری بالغ بر 30 میلیون ریال اجرا شده است./939/د101/ب4

ارسال نظرات