۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۲۱۷۲۶
مسؤول ستاد اقامه نماز کاشان مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل ستادهای اقامه نماز در دانشگاه‌ها

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان گفت: پیشنهاد می شود ستادهای اقامه نماز در دانشگاه های شهرستان به ریاست رییس دانشگاه تشکیل شود.
حجت الاسلام  غلام رضا گلستانه

حجت الاسلام غلامرضا گلستانه مسؤول ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تبریک آغاز سال تحصیلی 94-93 گفت: افزون بر تشکیل ستادهای اقامه نماز در دانشگاه ها و انتخاب ائمه جماعات برای دانشگاه ها ضمن اقامه نماز جماعت باید پاسخگوی شبهات دانشجویان بود.

 

حجت‌الاسلام گلستانه در ادامه از برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی چهار ساعته برای ائمه جماعات مدارس و ادارات شهرستان کاشان خبرداد و گفت: نمازهای جماعت در مدارس باید به گونه ای باشد تا دانش آموزان را جذب و رغبت بیشتری برای حضور در نماز جماعت داشته باشند.

 

وی همچنین با اشاره به این که گسترش فرهنگ نماز باید به ‌عنوان یک اصل در تربیت و آموزش مورد توجه قرار داشته باشد بر ارائه راهکارهای کیفیت‌ بخشی به اقامه نماز در مدارس تأکید کرد.

 

مسؤول ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان یاد آورشد: در حال حاضر نماز جماعت در تمامی نهادها و مراکز علمی و ادارات  شهرستان کاشان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام گلستانه با اشاره به این که ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان تمهیداتی را برای اقامه نماز در پارک ها و اماکن تاریخی شهرستان در تعطیلات تابستان داشته است گفت: نمازهای جماعت در پارک آیت الله مدنی در طول تعطیلات تابستان امسال با استقبال مسافران رو به رو بوده است.

 

مسؤول ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان همچنین با تقدیر از شهردار کاشان در همراهی و همکاری در برگزاری نمازهای جماعت گفت: اقامه نمازهای جماعت به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه در پارک بزرگ شهر همراه با قرائت آیاتی از قرآن کریم و بیان احکام با استقبال شهروندان و مسافران رو به رو شده است.

 

مسؤول ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان در ادامه تعداد امام جماعت های عضو ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان را بیش از 500 نفر اعلام کرد و یاد آور شد: این تعداد روحانی در شهرستان کاشان از برخی استان های کشور نیز بیشتر است.  

 

به گفته وی ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان از طریق کمک های مردمی و خیران شهرستان و ستاد اقامه نماز کشور اداره می شود و 10 حوزه علمیه شهرستان کاشان با ستاد اقامه نماز همکاری دارند.  

 

لازم به توضیح است، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، معاون استاندار و فرماندار کاشان و مسؤولان ادارات تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، کمیته امداد امام خمینی(ره) و... عضو ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان هستند./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات