۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۲۱۷۶۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

آمریکا بزرگترین حامی تروریسم در جهان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکا خود بزرگترین حامی تروریسم در دنیا به شمار می رود، تصریح کرد: در هر نقطه ای از این کره خاکی اگر خون بیگناهی به زمین ریخته می شود به حتم یک طرف ماجرا آمریکایی ها هستند.
امام جمعه گلوگاه

حجت الاسلام سید ابراهیم میر احمدی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه با اشاره به طرح ائتلاف ضد داعش از سوی آمریکا افزود: اینکه اکنون آمریکا ادعا دارد باید داعش در منطقه سرکوب شده و از بین برود در واقع در پی ایجاد رخنه در درون منطقه از راه هایی است که با نرمش وارد شود.

 

وی اظهار داشت: ادعای مبارزه آمریکا با داعش پوچ و حرکتی نمایشی در راستای اهداف غرب و حضور دوباره در منطقه است و این شیطان بزرگ در دوران مختلف این انقلاب، این حرکت های نمایشی و ضد انسانی را از خود به نمایش گذاشته است.

 

امام جمعه گلوگاه، ضمن محکوم کردن استراتژیکی آمریکا در سرکوبی داعش خاطر نشان کرد: ایران اسلامی از همان ابتدا مواضع خود را در برابر گروه های تروریستی در منطقه آشکار بیان کرده و تاکنون نیز برای نابودی تروریسم در خاورمیانه اقدامات بسیار اثرگذار انجام داده است.

 

وی با بیان این که تنها راه عبور عراق از بحران داعش وحدت و همدلی همه گروه های سیاسی و نظامی این کشور با محوریت مرجعیت دینی است، تصریح کرد: به حتم وحدت و همدلی ملت عراق آتش فتنه را در این کشور خاموش خواهد کرد.

 

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به این که آمریکایی ها پس از شکست در عراق، سوریه و افغانستان راهی جز به وجود آوردن یک گروه تروریستی نظیر داعش نداشتند، افزود: آنها با همکاری کشورهای منطقه به ویژه رژیم صهیونیستی گروه تروریستی داعش را به وجود آوردند تا بار دیگر به کشورهای منطقه به ویژه عراق لشکر کشی کنند تا بتوانند منافعی که تاکنون به آن دست نیافتند را عملی کنند.

 

حجت الاسلام میراحمدی گفت: برنامه های حیله گرانه آمریکا در خاورمیانه و سایر نقاط جهان برای ملت های دنیا کاملاً آشکار شده است و این کشور همواره درصدد سلطه طلبی بر ملت ها بوده و با این حیله گری در پی ایجاد نفوذ در خاورمیانه است که مسلمانان باید با آگاهی مانع از این نفوذ شوند.

 

وی افزود: آمریکا باید بداند که به عنوان بزرگترین حامی و پشتیبان تروریسم برای رسیدن به مقاصدشان شناخته شده است و این بازی های آنان نمی تواند موجب همکاری ملت های منطقه با آمریکا شود چرا که بیداری اسلامی مردم منطقه مانع از این می شود که به آمریکا اعتماد کنند.

 

امام جمعه گلوگاه ادامه داد: این که آمریکا با برنامه های جدید خود بخواهد بار دیگر همان قدرت و صلابت قبل را در منطقه دارا باشد؛ خیالی پوشالی در مقابل بیداری کشورهای اسلامی منطقه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکا خود بزرگترین حامی تروریسم در دنیا به شمار می رود، تصریح کرد: در هر نقطه ای از این کره خاکی اگر خون بیگناهی به زمین ریخته می شود به حتم یک طرف ماجرا آمریکایی ها هستند.

 

حجت الاسلام میراحمدی با تأکید براین که آمریکایی ها به جای تشکیل ائتلاف ضد داعش، دست از حمایت گروه های تروریستی در منطقه بردارند، گفت: اگر حمایت های مالی و تسلیحاتی آمریکا، صهیونیست ها و برخی کشورهای منطقه نباشد به حتم خاورمیانه در آرامش و امنیت کافی بر سر خواهد برد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هدف دشمن از آغاز این جنگ به ذلت نشاندن ایران اسلامی بود در حالی که خود به خاک ذلت نشستند و  در رأس همه این برنامه ها و جنگ هشت ساله آمریکا و استکبار بوده است.

 

حجت الاسلام میراحمدی گفت: اکنون باید با انزجار دائمی و همیشگی از آمریکا همچون گذشته، بر استکبارستیزی خود استوار باشیم و سعی کنیم ارزش هایی همچون دفاع مقدس، فرهنگ شهادت و ولایت را هیچ گاه از یاد نبریم و بدانیم جنگ دوره ای از تاریخ بود که خداوند درهای بهشت را به روی این ملت گشود و با پیروزی ایران اسلامی بر دشمن، اسلام و به جهان صادر شد./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات