۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۲۱۷۸۵
معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی بانوان طلبه به زبان های رایج بین المللی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: خواهران طلبه باید مهارت های کسب علم و دانش را بیاموزند و با زبان های رایج بین المللی آشنا شوند.
حجت الاسلام سيد مهدي حسيني معاون آموزش حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید مهدی حسینی، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، صبح امروز، در مراسم افتتاحیه حوزه های علمیه خواهران لرستان که در مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد برگزار شد، با بیان این که در طول تاریخ علما به ویژه علمای شیعه رنج کشیدند، ابراز داشت: افرادی که وارد حوزه های علمیه می شوند، سختی ها را به جان خریده اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که رسالت طلبه سنگین است، افزود: طلاب باید در این مسیر مقاومت و پشتکار داشته باشند؛ چراکه طلبه با فراز و فرودهای فراوانی روبرو می شود.

وی در ادامه با بیان این که سختی های پیش روی طلبه شیرین و با رضایت الهی همراه است، عنوان داشت: طلاب باید ابزارهای نوین تبلیغی را بیاموزند و آمادگی راهنمایی و هدایت را داشته باشند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه و گسترش تهاجم فرهنگی غرب در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: باید جلوی این تهاجم گرفته شود و به شبهات در جامعه پاسخ داده شود.

حجت الاسلام حسینی عنوان داشت: بروز این مشکلات در راستای سست شدن پایه های اعتقادی در جامعه است که باید ما از اعتقادات دفاع کنیم.

تعداد بانوان در حوزه های علمیه نسبت به دانشگاه ها بسیار پایین است

وی با اشاره به جمعیت جامعه افزود: طلبه های خواهر در کشور 70 هزار نفر هستند که با توجه به جمعیت بالای بانوان و دانشجویان، جمعیت خواهران طلبه بسیار پایین است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: طلاب باید توجه داشته باشند با توجه به کم بودن جمعیت آنان توانایی خویش را به کارببرند و با اخلاص، عمل و تقوا در هدایت جامعه تلاش کنند.  

ضرورت آشنایی بانوان طلبه به زبان های بین المللی

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در ادامه تأکید کرد: خواهران طلبه باید مهارت های کسب علم و دانش را بیاموزند و با زبان های رایج بین المللی آشنا شوند.

وی با بیان این که هدایت و راهنمایی مردم از وظایف علما و اهل علم است، تصریح کرد: کسی که خودش هدایت نشده است نمی تواند دیگران را راهنمایی و هدایت کند.

حجت الاسلام حسینی اخلاق را از اصلی ترین وظایف طلبه بیان کرد و خاطرنشان کرد: پس از علم آموزی و فضیلت آموزی طلبه باید به اخلاق توجه داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: طلبه در حوزه های علمیه نخست باید خودسازی کند و سپس به سوی دینی سازی جامعه حرکت کند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات