۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۲۱۸۰۷
امام جمعه فارسان خبرداد؛

آغاز به کار مؤسسه آموزشی پژوهشی «شهر علم آدینه» از ابتدای مهرماه

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه آموزشی پژوهشی «شهر علم آدینه» وابسته به دفتر امام جمعه فارسان، با محوریت قرآن آموزی و قرآن پژوهی به صورت رسمی از مهرماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
قرآن مجيد حجت الاسلام حسين جمالي زاده ، امام جمعه فارسان
حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به گسترش فعالیت های فرهنگی، دینی در شهرستان فارسان زیر نظر دفتر امام جمعه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه جلسات بسیاری در زمینه های گوناگون در شهرستان در حال برگزاری است اما متأسفانه به سبب عدم هدایت مطلوب، این جلسات نتیجه و اثر مورد انتظار را نمی گذارند و در برخی موارد نیز ناخواسته به انحراف کشیده می شوند.
 
وی حضور و ساماندهی روحانیان در نشست های فرهنگی شهرستان را ضروری دانست و تأکید کرد: در هر نشست و جلسه ای که یک روحانی حضور داشته باشد به یقین هم ترویج و فراگیری معارف اسلامی بهتر صورت می گیرد و هم این که مانع سوء استفاده افراد مغرض از آن جلسات می شود.
 
امام جمعه فارسان از تشکیل مؤسسه آموزشی پژوهشی «شهر علم آدینه» زیر نظر دفتر امام جمعه خبر داد و افزود: هدف از تشکیل این مؤسسه، سازماندهی امور فرهنگی، آموزشی، قرآنی و همچنین به کارگیری مطلوب روحانیان در عرصه های گوناگون فرهنگی است.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که این مؤسسه، فعالیت خود را از نخستین روز مهر آغاز خواهد کرد، ابراز داشت: از اوایل تابستان تبلیغات آن در شهرستان به صورت گسترده انجام شد که نتیجه این تبلیغات، نام نویسی بیش از 100 جوان در این مؤسسه بوده است.
 
حجت الاسلام جمالی زاده با بیان این که قرآن آموزی و قرآن پژوهی، محور برنامه های این مؤسسه است، اظهار داشت: در تلاش هستیم در قالب این مؤسسه، زمینه آموزش و پژوهش های دینی با محوریت قرآن را در شهرستان فراهم آوریم که در برای تحقق این مسأله مهم، از ظرفیت روحانیت برجسته و حوزه های علمیه شهرستان بهره کافی خواهیم برد.
 
وی اضافه کرد: جوانان و نوجوانانی که موفق به حضور در حوزه های علمیه نشده اند و مایل به فراگیری دروس حوزوی به ویژه در زمینه اخلاق هستند، می توانند در این مؤسسه نام نویسی کنند و در جهت یادگیری و ترویج معارف دینی گام بردارند.
 
امام جمعه فارسان در پایان با بیان این که در آینده ای نزدیک، وب سایت این مؤسسه نیز با هدف ترویج معارف الهی در فضای مجازی به بهره برداری خواهد رسید، افزود: امروز بسیاری از جوانان با فضای مجازی ارتباط تنگاتنگی دارند و متأسفانه دشمن نیز برای انحراف آن ها در این فضا، دست به هر اقدامی زده است؛ از این رو باید بکوشیم هر چه می توانیم این فضا را به سوی اسلامی شدن پیش بریم و راه اندازی چنین وب سایت هایی نیز در این راستا صورت خواهد گرفت./9457/ت302/ب2
ارسال نظرات