۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۲۱۸۴۶
استاد حوزه علمیه:

علمی که در خدمت دین نباشد سبب گمراهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه شهرستان بشرویه با بیان این که راهکار پیشرفت و تعالی تمدن بشر در علم و فرهنگ نهفته است، گفت: علم و فرهنگ زمانی می توانند در پیشرفت جوامع بشری مثمر باشند که با تزکیه و تهذیب نفس همراه شوند.
 طلاب

حجت الاسلام رضا بهشتی، استاد حوزه علمیه شهرستان بشرویه و مدیر اداره تبلیغات این شهرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که تحصیل بهترین فرصت در زندگی انسان است و بزرگان دین همواره انسان را به فراگیری تحصیل دعوت کرده اند، گفت: دوران تحصیل بهترین دوران در زندگی یک انسان است و این دوران زمانی می تواند در جامعه نقش کلیدی و محرکی برای توسعه باشد که با تزکیه و تهذیب نفس همراه باشد.

 

وی با اشاره به این که خاصیت علم و فراگیری آن برای انسان این است که در فرد موجب غرور می شود، افزود: علم اندوزی زمانی با ارزش است که در خدمت دین و تعالی بشر قرار گیرد در غیر این صورت فراگیری هر علمی حتی علوم حوزوی موجب گمراهی بشر می شود.

 

استاد حوزه علمیه شهرستان بشرویه با اشاره به این که مدارس به خصوص دبستان ها نقش مهمی در تعالی و پیشرفت جامعه دارند، گفت: معلمان باید تمامی تلاش و همت خود را برای تربیت دانش آموزان شایسته به کار گیرند و همراه آموزش علم به این قشر سرنوشت ساز مکارم اخلاقی و آداب فراگیری علم را بیاموزند.

 

حجت الاسلام بهشتی فر با بیان این که در دوران دفاع مقدس سنگر رزمندگان خندق و گودال های خاکی بود که با آن از خاک وطن دفاع می کردند، ادامه داد: سلاح جوانان امروز برای دفاع از وطنشان سنگر های علمی و مراکز آموزش عالی، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مدارس است و دانش آموزان باید با فراگیری علم و استفاده از سلاح قلم با هجمه های فرهنگی دشمن مقابله کرده و راه تعالی جامعه را هموار کنند.

 

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر قشرهای مختلف محصل از جایگاه خود در عرصه تعالی کشور بی خبر هستند و معلمان و اساتید وظیفه دارند مسیری که پیش روی این اقشار بوده و رسالتشان را در این زمینه به آنها معرفی کنند.

 

استاد حوزه های علمیه شهرستان بشرویه ادامه داد: مهم ترین رسالت دانش آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه برای پاسبانی از خون شهدا فراگیری علم همراه با تهذیب و تزکیه نفس است و این گروه ها باید از علم به عنوان پلی برای رسیدن به خدا و جلب رضایت او استفاده کنند.

 

حجت الاسلام بهشتی فر با بیان این که در حال حاضر کشور در حساس ترین شرایط قرار گفته است، گفت: باید اقشار مختلف محصل در مسیر تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کرده و در عرصه های تولید علم و تکیه بر اقتصاد دانش بنیان در کشور پیشگام باشند.

 

وی با اشاره به این که دانش آموزان، طلاب و دانشجویان باید با فرهنگ و آداب دفاع مقدس آشنا شوند، گفت: تقارن هفته دفاع مقس با آغاز سال تحصیلی جدید تقارنی مبارک است زیرا به گروه های مختلف تحصیلی یادآوری می کند که رسالت و وظیفه آنها در برابر حفظ کشور چیست و به آنها نشان می دهد این مملکت با چه جان فشانی هایی حفظ شده است./968/ت302/ب4

ارسال نظرات