۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۲۱۸۵۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تجربه دفاع مقدس برای شرایط امروز کشور گره گشا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که دفاع مقدس یکی از تجارب مؤفق ملت و نظام اسلامی در مقابله با توطئه های دشمنان است، تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور نیز اگر می خواهیم حماسه اقتصادی و فرهنگی محقق شود باید از تجربه دفاع مقدس استفاده کرد.
ديدار امام جمعه بجنورد با فرماندهان نظامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی روز یکشنبه در دیدار با فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان که به مناسبت سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ملت مسلمان ایران در دفاع مقدس «ما می توانیم» را به منصه ظهور رساند.


وی با بیان این که ملت ما توانایی انجام کارهای بزرگ را از جنگ تحمیلی هشت ساله و مقاومت در برابر استکبار به رهبری امام خمینی(ره) فرا گرفته است، افزود: مؤفقیت های حاصل شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف؛ حاصل تجربه دفاع مقدس و ایستادگی در برابر مستکبران است.


رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی جنگ تحمیلی را جنگ احزاب عصر حاضر علیه اسلام و انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: همان طور که در صدر اسلام قبایل و گروه های مختلف با جمع شدن در گرد یکدیگر جنگ احزاب را علیه حضرت محمد(ص) و جامعه نوپای اسلامی به وجود آوردند؛ در عصر فعلی نیز تمامی دشمنان و ابرقدرت های شرق و غرب در کنار یکدیگر قرار گرفته و به مقابله با نظام جمهوری اسلامی آمدند.


حجت الاسلام والسملمین یعقوبی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی تمامی امکانات و ابزارهای خود را در اختیار رژیم بعث عراق گذاشته بودند تا از تشکیل و تحکیم انقلاب و نظام اسلامی جلوگیری کنند اما ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) از این آزمون و تجربه سخت با موفقیت و سربلندی بیرون آمد.


به گفته رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ملت مسلمان ایران این جنگ نابرابر را با پیروزی خود به پایان برد و به همین دلیل نیز این مؤفقیت و سربلندی برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود و هیچ گاه فراموش نمی شود.


حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که دفاع مقدس یکی از تجارب مؤفق ملت و نظام اسلامی در مقابله با توطئه های دشمنان است، تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور نیز اگر می خواهیم حماسه اقتصادی و فرهنگی محقق شود باید از تجربه دفاع مقدس استفاده کرد.


امام جمعه بجنورد در ادامه هفته دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای یادآوری و مرور دستاوردها و ارزش های جنگ تحمیلی از جمله شهادت طلبی، ایثار، از خودگذشتگی، ولایت مداری و دیگر خصائل برگزیده رزمندگان اسلام دانست و بر تبیین و ترویج این دستاوردها در بین نسل های جوان و جدید کشور تأکید کرد.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان های مختلف استان، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای برپایی جشن های گرامیداشت و مرور دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی و تجلیل از شهدا محسوب می شود و در این راستا افزون بر هزار و 200 برنامه از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف استان پیش بینی شده است.


سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری رژه پیاده و موتوری یگان های نمونه نیروهای مسلح، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، گلباران مزار شهدا، بازسازی عملیات کربلای دو، برگزاری همایش بانوان ایثارگر خراسان شمالی، همایش فرماندهان و جانشین گردان ها، نمایشگاه دفاع مقدس و ... را از جمله برنامه های این هفته در استان خراسان شمالی برشمرد.


گفتنی است، از سی و یکم شهریور تا هفتم مهر ماه که هفته آغازین جنگ تحمیلی هشت ساله محسوب می شود؛ در تقویم کشور به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.


خراسان شمالی دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده دارد که در طول دوران دفاع مقدس و سال های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات